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dc.contributor.advisorMunteanu, Cristian Robert
dc.contributor.advisorPereira-Loureiro, Javier
dc.contributor.authorGroba, Betania
dc.contributor.otherUniversidade da Coruña. Departamento de Medicinaes_ES
dc.date.accessioned2016-02-26T18:10:23Z
dc.date.available2016-02-26T18:10:23Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/16132
dc.description.abstract[Resumo] Obxectivo. Investigar as relacións entre as Tecnoloxías da Información e as Comunicacións (TIC), o funcionamento na vida diaria e os nenos con Trastorno do Espectro do Autismo (TEA). Metodoloxía. Realizouse unha investigación estruturada en tres fases. A primeira fase empregou un proceso iterativo para o desenvolvemento de software específico; a segunda, foi un estudo mixto (transversal e fenomenolóxico) que afonda no funcionamento na vida diaria das persoas con TEA e, a terceira, baseouse nun estudo piloto para determinar o impacto dunha intervención baseada nas TIC. Os participantes foron nenos con TEA, familiares e profesionais (I fase: 39, II fase: 19 y III fase: 19 participantes). Resultados. O desenvolvemento dun software para nenos con TEA e unha guía para orientar o deseño desta tecnoloxía; descrición sobre o funcionamento na vida diaria de nenos con TEA; e resultados cunha tendencia lixeira ao incremento en certas habilidades despois dunha intervención baseada nas TIC. Discusión e conclusións. Os resultados indican que o uso das TIC como ferramentas de intervención é correcto e convincente. A investigación supón avances sobre a temática de estudo, tanto no coñecemento do autismo como na abordaxe terapéutica. Revela a necesidade de investigacións profundas para determinar o impacto real das TIC nesta intervención.es_ES
dc.description.abstract[Resumen] Objetivo. Investigar las relaciones entre las Tecnologías de la Información de las Comunicaciones (TIC), el funcionamiento en la vida diaria y los niños con Trastorno del Espectro del Autismo (TEA). Metodología. Se ha realizado una investigación estructurada en tres fases. La primera fase ha empleado un proceso iterativo para el desarrollo de software específico; la segunda, ha sido un estudio mixto (transversal y fenomenológico) que profundiza en el funcionamiento en la vida diaria de las personas con TEA y, la tercera, se ha basado en un estudio piloto para determinar el impacto de una intervención basada en las TIC. Los participantes han sido niños con TEA, familiares y profesionales (I fase: 39, II fase: 19 y III fase: 19 participantes). Resultados. El desarrollo de un software para niños con TEA y una guía para orientar el diseño de esta tecnología; descripción sobre el funcionamiento en la vida diaria de niños con TEA; y resultados con una tendencia ligera al incremento en ciertas habilidades después de una intervención basada en las TIC. Discusión y conclusiones. Los resultados indican que el uso de las TIC como herramientas de intervención es correcto y convincente. La investigación supone avances sobre la temática de estudio, tanto el conocimiento del autismo como en el abordaje terapéutico. Revela la necesidad de investigaciones profundas para determinar el impacto real de las TIC en esta intervención.es_ES
dc.description.abstract[Abstract] Objective. Investigate the relationship between Information and Communication Technologies (ICT), functioning in daily life and children with Autism Spectrum Disorder (ASD). Methods. It has designed an investigation structured in three phases. The first phase is an iterative process used to develop specific software; the second was a mixed (cross and phenomenological) study that delves into functioning in daily life of people with ASD and, the third, is based on a pilot study to determine the impact of an intervention based on ICT. Participants were children with ASD, family and professionals (phase I: 39, phase II: 19 and phase III: 19 participants). Results. The development of software for children with ASD and a guide to guide the design of this technology; description of the functioning in the daily life of children with ASD; and results with a slight tendency to increase in certain skills after an intervention based on ICT. Discussion and Conclusions. The results denote the use of ICT as a tool of intervention is correctly and convincing. The investigation represents progress on the subject of study, as much in the autism knowledge, as in therapeutic approach. It shows the need for extensive research to determine the real impact of ICT in this population.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsOs titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenidoes_ES
dc.subjectTecnologías de la información y de la comunicación para la educaciónes_ES
dc.subjectAutismo infantil-Tratamientoes_ES
dc.subjectErgoterapia para discapacitados-Investigaciónes_ES
dc.subjectNiños autistas-Educaciónes_ES
dc.subjectDiscapacitados-Nuevas tecnologíases_ES
dc.subjectMedicina-Informáticaes_ES
dc.subjectOrdenadores y discapacitadoses_ES
dc.titleImpacto de las tecnologías de la información y las comunicaciones en el funcionamiento en la vida diaria de niños con trastorno del espectro del autismoes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesises_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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