Skip navigation
  •  Inicio
  • UDC 
    • Cómo depositar
    • Políticas do RUC
    • FAQ
    • Dereitos de Autor
    • Máis información en INFOguías UDC
  • Percorrer 
    • Comunidades
    • Buscar por:
    • Data de publicación
    • Autor
    • Título
    • Materia
  • Axuda
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Acceder
  •  Galego 
    • Español
    • Galego
    • English
  
Ver ítem 
  •   RUC
  • Escola Internacional de Doutoramento (EIDUDC)
  • Teses de doutoramento
  • Ver ítem
  •   RUC
  • Escola Internacional de Doutoramento (EIDUDC)
  • Teses de doutoramento
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Juan de Torres: edición y estudio de su poesía

Thumbnail
Ver/abrir
MosqueraNovoa_Lucia_TD_2015.pdf (3.968Mb)
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/15935
Coleccións
  • Teses de doutoramento [2227]
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítem
Título
Juan de Torres: edición y estudio de su poesía
Autor(es)
Mosquera Novoa, Lucía
Director(es)
Tato, Cleofé
Data
2015
Centro/Dpto/Entidade
Universidade da Coruña. Departamento de Filoloxía Española e Latina
Resumo
[Resumen] Juan de Torres es un poeta de la primera mitad del XV, hasta ahora poco atendido en los estudios cancioneriles, que compone 38 poesías. Se ofrece el estudio del proceso de la transmisión textual de toda su obra, de la que Cancionero de Palacio es el testimonio principal (y codex unicus de gran parte de ella), y se procede luego a la edición crítica de los textos y a su anotación. Completa el trabajo una aproximación al autor y a su poética, que ha permitido localizarlo en un círculo relacionado con Álvaro de Luna, en donde posiblemente se difundieron por primera vez sus versos, y también singularizarlo en el amplio corpus cancioneril: a él debemos el único lay en castellano y muestras tempranas de otras categorías como el perqué, el mote, o la esparsa, sin olvidar algunas canciones suyas muy poco habituales; asimismo, son de interés los juegos poéticos en los que participa junto a personalidades relevantes de la época –Juan II, el condestable y algunos de sus hombres– o varios de los motivos que desarrolla, como el de la dama muerta o las prendas de amor. Todo ello permite destacar su nombre en la extensa nómina de autores cancioneriles. [Resumo] Juan de Torres é un poeta da primeira metade do XV, ata agora pouco atendido nos estudos de cancioneiro, que compón 38 poesías. Ofrécese o estudo da transmisión textual de toda a sua obra, da que o Cancionero de Palacio é fonte principal (e codex unicus na súa maior parte), e procédese despois á edición crítica dos textos, así como á sua anotación. Completa o traballo un acercamento ao autor e á súa poética, que permitiu localizalo nun círculo relacionado con Álvaro de Luna, no que posíbelmente se difundiron por vez primeira os seus versos, e tamén singularizalo no amplo corpus cancioneril: é responsable do único lay en castelán e de mostras antigas de categorías coma o perqué, o mote ou a esparsa, sen esquecer algunhas cancións de forma pouco habitual; ademais, son de interese os xogos poéticos nos que participa xunto a personaxes relevantes da época –Juan II, o condestable e algúns dos seus homes– ou varios dos motivos dos que se vale, como o da dama morta ou as prendas de amor. Todo isto permite destacar o seu nome na extensa nómina de autores de cancioneiro. [Abstract] Juan de Torres is a poet from the first half of the XVth century, he wrote 38 poems but hadn't been taken much attention in the cancioneriles studies until now. In this dissertation it is presented the study of the textual transmission of his work, from which “Cancionero de Palacio” is the main testimony and codex unicus in most of it. Then the critical edition of the poems and its annotation. To complete this study there is an approach to the author and his poetics, that has made it posible to locate him in a circle related to Álvaro de Luna, where his poems were possibly first spread, and to single him out in the vast cancioneril corpus: we owe him the only spanish lay and early displays of other less regular categories like perqué, mote, or esparsa, not to forget some of his very rare songs. Additionally, turned out interesting the poetic games which he partakes in with some outstanding personalities at the time- Juan II, the “condestable” and some of his men- and also various of the themes developed by him, like the dead lady or the love tokens. All of that leads to highlight his name in the wide range of cancioneril authors.
Palabras chave
Juan de Torres-Crítica e interpretación
Poesía-15º siglo-Historia y crítica
Cancioneros (Colecciones) españoles-15ºsiglo
 
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenido

Listar

Todo RUCComunidades e colecciónsPor data de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulaciónEsta colecciónPor data de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulación

A miña conta

AccederRexistro

Estatísticas

Ver Estatísticas de uso
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Suxestións