Mostrar o rexistro simple do ítem
La interpretación musical y la ansiedad escénica : validación de un instrumento de diagnóstico y su aplicación en los estudiantes españoles de Conservatorio Superior de Música
dc.contributor.advisor | Durán Rodríguez, Mª Mar | |
dc.contributor.advisor | Baña Castro, Manoel | |
dc.contributor.author | Arnáiz Rodríguez, Mateo | |
dc.contributor.other | Universidade da Coruña. Departamento de Psicoloxía Evolutiva e da Educación | es_ES |
dc.date.accessioned | 2016-01-15T17:22:21Z | |
dc.date.available | 2016-01-15T17:22:21Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2183/15869 | |
dc.description.abstract | [Resumen] La ansiedad que sufren los músicos, estudiantes de los Conservatorios Superiores de Música en España, es un proceso que se denomina “ansiedad escénica en la interpretación musical” y que afecta negativamente a la interpretación, su futura actividad profesional. Esta denominación está basada en la teoría desarrollada por Kenny (2011) y que a su vez se fundamenta en la teoría de la ansiedad sobre la triple vulnerabilidad de Barlow (2002). El fenómeno de la ansiedad escénica en la interpretación musical es comprensible y analizable mediante el KMPAI-E, una adaptación al Español del K-MPAI, inventario desarrollado por Kenny (2009). Los factores que conforman la ansiedad escénica en la interpretación musical y su relación con las variables personales y socio-culturales de los individuos muestran una ansiedad marcadamente situacional y centrada en la vulnerabilidad del individuo y su indefensión, al no poseer las habilidades necesarias para afrontar dicha ansiedad y emplearla de manera positiva. El diagnóstico de la ansiedad escénica en la interpretación musical de los estudiantes de Conservatorio Superior de Música en España y el conocimiento de las variables clave que habría que tener en cuenta en posibles tratamientos posteriores, es posible a través del KMPAI-E y las teorías que sostienen su utilización. | es_ES |
dc.description.abstract | [Abstract] The anxiety suffered by musicians, students from the Advance Music Conservatories in Spain, is a process called “stage anxiety in the musical performance” and affects negatively to the performance, their professional activity in the future. This name is based upon the theory developed by Kenny (2011) and which, at the same time, is based upon the anxiety theory of the triple vulnerability by Barlow (2002). The phenomenon of the stage anxiety in the musical performance is understandable and easy to analyze by the KMPAI-E, an adaptation to Spanish of the K-MPAI, an inventory developed by Kenny (2009). Factors that define the stage anxiety in the musical performance and its relation with the personal and sociocultural variables of the individual show a markedly situational anxiety and focussed in the vulnerability and helplessness of the individual, due to the lack of the needed abilities to face such anxiety. The diagnosis and treatment of the stage anxiety in the musical performance in the students from the Advanced Music Conservatories in Spain and the knowledge of the main variables which must be kept in mind in future possible treatments, is possible through the KMPAI-E and the theories which uphold its use. | es_ES |
dc.description.abstract | [Resumo] A Ansiedade que sofren os músicos, estudantes dos Conservatorios Superiores de Música de España, é un proceso denominado “ansiedade escénica na interpretación musical” e afecta negativamente á interpretación, a súa futura actividade profesional. Esta denominación está baseada na teoría desenvolvida por Kenny (2011) e que a súa vez fundaméntase na teoría da ansiedade sobre a tripla vulnerabilidade de Barlow (2002). O fenómeno da ansiedade escénica na interpretación musical é comprensible e analizable mediante o KMPAI-E, unha adaptación ó español do K-MPAI, inventario desenvolvido por Kenny (2009). Os factores que conforman a ansiedade escénica na interpretación musical e a súa relación coas variables persoais e socioculturais dos individuos, mostran unha ansiedade marcadamente situacional e centrada na vulnerabilidade do individuo e a súa indefensión, ó non posuír as habilidades necesarias para afrontar dita ansiedade e empregala de xeito positivo. O diagnóstico da ansiedade escénica na interpretación musical dos estudantes de Conservatorio Superior de Música en España e o coñecemento das variables clave que habría de ter en conta en posibles tratamentos posteriores, é posible a través do KMAPI-E e as teorías que sustentan o seu uso. | es_ES |
dc.description.abstract | [Resumo] A ansiedade experenciada pelos músicos, em particular, os estudantes das Conservatórias de Música em Espanha, é um processo conhecido como "ansiedade social na interpretação musical", que afeta negativamente a interpretação, a sua futura actividade profissional. Esta designação é baseada na teoria desenvolvida por Kenny (2011), que por sua vez é sustentada pela teoria da ansiedade sobre a vulnerabilidade tripla de Barlow (2002). O fenómeno da ansiedade social na interpretação da música é compreendida e analisada pelo KMPAI-E, uma adaptação espanhola do K-MPAI, um inventário desenvolvido por Kenny (2009). Os fatores da ansiedade social que interferem na interpretação musical e a sua relação com as variáveis pessoais e sócio-culturais dos indivíduos mostram uma ansiedade predominantemente situacional e focada na vulnerabilidade e fragilidade do indivíduo, por não possuir as habilidades necessárias para lidar com tal ansiedade e usá-la de forma positiva. O diagnóstico da ansiedade social na interpretação musical dos alunos da Conservatória de Música de Espanha e uma futura intervenção é possível através KMPAI-E e das teorias que sustentam a sua utilização. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.rights | Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenido | es_ES |
dc.subject | Música-Interpretación | es_ES |
dc.subject | Conservatorios de música-Estudiantes-España | es_ES |
dc.subject | Ansiedad en la música | es_ES |
dc.title | La interpretación musical y la ansiedad escénica : validación de un instrumento de diagnóstico y su aplicación en los estudiantes españoles de Conservatorio Superior de Música | es_ES |
dc.title.alternative | Musical performance and stage anxiety: a dianostic instrumet validation and its application in the spanish students of the Advanced Musica Conservatories | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | es_ES |
dc.rights.access | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_ES |
Ficheiros no ítem
Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)
-
Teses de doutoramento [2122]