Mostrar o rexistro simple do ítem
Exploring Gender, Sexuality and Identity Formation in Works about Peter Pan
dc.contributor.advisor | Núñez Puente, Carolina | |
dc.contributor.author | López Mariño, Sara | |
dc.contributor.other | Universidade da Coruña. Facultade de Filoloxía | es_ES |
dc.date.accessioned | 2015-12-09T10:50:23Z | |
dc.date.available | 2015-12-09T10:50:23Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2183/15702 | |
dc.description.abstract | [Abstract]This study focuses on works that revolve around Peter Pan, which include: James Barrie’s novel Peter and Wendy (1904), Walt Disney’s Peter Pan (1953) and Return to Neverland (2002), and Damion Dietz’s Neverland (2003).The central aim is to analyze these works both individually and comparatively to show how complex the development of gender roles, sexuality and identity is during adolescence. Moreover, I will examine the consequences that a poor nurturing environment and an inadequate growth of such aspects could have for a series of characters, who may even be led to what seems a fatal loss of identity. The theoretical framework adopted goes from Freud and Piaget’s psychological research on children, to Wasko’s sociological analysis of Walt Disney and other critics in the fields of LGBT and Queer Studies (e.g. Butler). The conclusions I have reached provide an interpretation the general public may not be familiar with, which include: reflections on Peter Pan’s demonic nature, Neverland’s horrors, the complexity of children’s literature and how the media manipulates our perception of female characters. | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.rights | Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenido | es_ES |
dc.subject | Identidad sexual | es_ES |
dc.subject | Sexualidad | es_ES |
dc.subject | Barrie, James Matthew | es_ES |
dc.subject | Peter Pan | es_ES |
dc.title | Exploring Gender, Sexuality and Identity Formation in Works about Peter Pan | es_ES |
dc.title.alternative | Estudos sobre xénero, sexualidade e formación da identidade en obras relacionadas con Peter Pan | es_ES |
dc.title.alternative | Estudio sobre género, sexualidad y formación de la identidad en obras relacionadas con Peter Pan | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es_ES |
dc.rights.access | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_ES |
dc.description.traballos | Traballo fin de grao (UDC.FIL). Inglés: estudios lingüísticos y literarios. Curso 2014/2015 |