Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 10
Aplicando el Modelo “Matching Person and Technology “ como instrumento de medida de resultados
(Universidad de Salamanca, 2015)
[Resumen] Introducción: Matching Person and Technology (MPT) es un modelo diseñado para ser utilizado en el proceso de “emparejamiento” persona y tecnología, enfatizando durante la intervención, la consideración de las ...
Valorando la efectividad e impacto de los productos de apoyo
(Ediciones Universidad de Salamanca, 2018)
Ocupaciones y niños con autismo: investigando sobre las tecnologías de la información y las comunicaciones como apoyos en el día a día
(Asociación Española de Profesionales del Austismo (AETAPI), 2018)
The Influence of Immersive Environments on the Empathy Construct about Schizophrenia
(M D P I AG, 2018-07-22)
[Abstract] This work explores the potential of the use of interactive and immersive technologies to create impactful experiences that generate emotions, contributing to the process of activation or somatic excitation that ...
ASD Module: a software to support the personal autonomy in the daily life of children with autism spectrum disorder
(MDPI, 2015-12-04)
[Abstract] Introduction: It was observed that technology developers expressed a clear interest to design programs that meet the needs of individuals with Autism Spectrum Disorder (ASD). Several authors indicate that any ...
A genetic algorithms-based approach for optimizing similarity aggregation in ontology matching
(Springer, 2013)
[Abstract] Ontology matching consists of finding the semantic relations between different ontologies and is widely recognized as an essential process to achieve an adequate interoperability between people, systems or ...
El funcionamiento en la vida diaria de los niños con trastorno del espectro del autismo: aproximación a través del uso de un cuestionario basado en la CIF(-IA)
(Asociación Española de Profesionales del Autismo, 2016-11-17)