• Approach of Genetic Algorithms With Grouping Into Species Optimized With Predator-Prey Method for Solving Multimodal Problems 

      Seoane, Pablo; Gestal, M.; Dorado, Julián; Rabuñal, Juan R.; Rivero, Daniel (Springer, 2012)
      [Abstract] Over recent years, Genetic Algorithms have proven to be an appropriate tool for solving certain problems. However, it does not matter if the search space has several valid solutions, as their classic approach ...
    • Artificial cells for information processing: iris classification 

      Fernández-Blanco, Enrique; Dorado, Julián; Serantes, José Andrés; Rivero, Daniel; Rabuñal, Juan R. (Springer, 2011-06-01)
      [Abstract]: This paper presents a model in the Artificial Embryogene (AE) framework. The presented system tries to model the main functions of the biological cell model. The main part of this paper describes the Gene ...
    • Integrative Multi-Omics Data-Driven Approach for Metastasis Prediction in Cancer 

      Fernández-Lozano, Carlos; Liñares Blanco, Jose; Gestal, M.; Dorado, Julián; Pazos, A. (ACM, 2018)
      [Abstract] Nowadays biomedical research is generating huge amounts of omic data, covering all levels of genetic information from nucleotide sequencing to protein metabolism. In the beginning, data were analyzed independently ...
    • Mejora continua de la calidad de la docencia a partir del análisis de los resultados de evaluación 

      Gestal, M.; Fernán, Carlos; Munteanu, Cristian-Robert; Rabuñal, Juan R.; Dorado, Julián (Asociación de Enseñantes Universitarios de la Informática (AENUI), 2018)
      [Resumen] El objetivo de cualquier docente debería ser la mejora continua en sus materias. En este trabajo se muestra una aproximación para adecuar las enseñanzas a aquellos aspectos más necesarios dentro de una materia. ...
    • Rudeva: una herramienta para la implantación de rúbricas de evaluación 

      Carballa, Roberto; Gestal, M.; Munteanu, Cristian-Robert; Rabuñal, Juan R.; Dorado, Julián (Universidade da Coruña, Cufie, 2020)
      [Resumen]: En el proceso educativo, uno de los procesos más importantes en el proceso educativo y, a la vez más costosos en cuanto al tiempo dedicado es el relativo a la evaluación (de la Garza, 2004). Sobre todo cuando ...