Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.advisorVega Marcote, Pedro
dc.contributor.authorMoreno, Marcia Teresa Neto
dc.contributor.otherUniversidade da Coruña. Departamento de Pedagoxía e Didácticaes_ES
dc.date.accessioned2014-12-12T20:02:44Z
dc.date.available2014-12-12T20:02:44Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/13879
dc.description.abstractEste trabajo de investigación, en el ámbito del Proyecto Ríos (proyecto de participación social que pretende la preservación y la mejoría de los ecosistemas de los ríos portugueses), tiene como finalidad analizar los conocimientos, actitudes, comportamientos y competencias curriculares y ambientales de los alumnos de 4º año de escolaridad de escuelas de Bragança, antes y después de dos intervenciones educativas realizadas en el río Fervença. Se utiliza una metodología mixta de diseño cuasi-experimental, aplicándose dos cuestionarios, uno para medir los conocimientos, actitudes y comportamientos pro-ambientales, y otro para comprobar las competencias curriculares y ambientales. Después de las intervenciones educativas, se aplicaron los mismos cuestionarios para evaluar si se produjeron diferencias estadísticamente significativas en las variables medidas. Los cuestionarios fueron previamente validados. Así mismo, se realizó una observación no participante en la que se completaron unas fichas de registro. Con anterioridad a la parte práctica del trabajo, se hizo un análisis del contenido del Programa de Estudio del Medio y las metas curriculares del Estudio del Medio, Matemáticas y Portugués, para identificar en que momentos pueden ser llevados a cabo, y cuales metas curriculares (y/o competencias) atribuye el Proyecto. Su aplicación suministró datos relevantes para esta investigación (triangulación). [Resumen]El análisis y discusión de los resultados evidencian que el Proyecto Ríos produce cambios significativos en las variables consideradas para que los alumnos actúen sosteniblemente a favor del medio ambientees_ES
dc.description.abstract[Resumo]Preséntase un traballo de investigación, no ámbito do Proxecto Ríos (proxecto de participación social con vistas á conservación e mellora dos ecosistemas ribeireños portugueses), que pretende analizar os coñecementos, actitudes, comportamentos e competencias curriculares e ambientais de alumnos do 4 ano de escolaridade de escolas de Bragança, antes e despois de dúas intervencións educativas realizadas no río Fervença. Tendo por base unha metodoloxía mixta de deseño case-experimental, aplicáronse dous cuestionarios, o primeiro para medir os coñecementos, actitudes e comportamentos pro-ambientais, e o segundo para aferir competencias curriculares e ambientais dos alumnos. Despois das intervencións educativas, foron aplicados os mesmos cuestionarios para avaliar se produciron diferenzas estatisticamente significativas nas variables medidas. Os cuestionarios foron previamente validados. A par destes, a investigadora realizou unha observación non participante e os alumnos cubriron fichas de rexistro. Anteriormente á parte práctica do traballo, foi feita unha análise de contido ao Programa de Estudo do Medio e ás metas curriculares de Estudo do Medio, Matemáticas e Portugués, no sentido de identificar en que momentos do programa o Proxecto Ríos se pode abordar e as metas curriculares (ou competencias) o Proxecto Ríos tamén atribúe. A aplicación destes instrumentos engadiu datos relevantes a esta investigación (triangulación). A análise e avaliación dos resultados viñeron evidenciar que o Proxecto Ríos atribúe cambios significativos nas variables consideradas para que os alumnos actúen sustentavelmente a favor do medio ambientees_ES
dc.description.abstract[Abstract] We present a research study, under the Project Rivers (social participation project for the preservation and improvement of portuguese riparian ecosystems), which intends to analyze the knowledge, attitudes, behaviors, and curricular and environmental competencies of students from the 4th year of schooling of Bragança, before and after two educational interventions in Fervença river. Based on a mixed methodology and a quasi-experimental design, were applied two questionnaires, the first to measure the knowledge, attitudes and pro-environmental behaviors, and the second to assess curricular and environmental competencies of students. After the educational intervention, the same questionnaires were applied to assess if there were statistically significant differences in the measured variables. The questionnaires were previously validated. Alongside these, the researcher conducted a non-participant observation and students completed a record sheets. Prior to the practical part of the work, a content analysis was made of the “Estudo do Meio” Program and the curricular targets of “Estudo do Meio”, Mathematics and Portuguese, to identify which sections of the “Projeto Rios” the program can be addressed and what curriculum targets (or competencies) the “Projeto Rios” also attributes. The application of these instruments adds relevant data for this research (triangulation). The analysis and evaluation of results reveal that the “Projeto Rios” assigns significant changes in the variables considered, so that students act sustainably for the environmentes_ES
dc.language.isopores_ES
dc.rightsOs titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenidoes_ES
dc.subjectMedio ambientees_ES
dc.subjectEducación ambientales_ES
dc.subjectSustentabilidades_ES
dc.subjectParticipación públicaes_ES
dc.titleCompetências para atuar sustentavelmente a favor do meio ambientees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesises_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem