Regulación emocional y estrés académico en estudiantes de fisioterapia

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http://hdl.handle.net/2183/11719Collections
- Teses de doutoramento [2232]
Metadata
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Regulación emocional y estrés académico en estudiantes de fisioterapiaAuthor(s)
Directors
González Cabanach, RamónFernández Cervantes, Ramón
Date
2013Center/Dept./Entity
Universidade da Coruña. Departamento de Psicoloxía Evolutiva e da Educación. Departamento de FisioterapiaAbstract
[Resumen] El estrés experimentado dentro del contexto académico constituye un tópico que ha recibido un creciente interés en los últimos años, debido a sus implicaciones sobre el aprendizaje, rendimiento, salud y bienestar del estudiante. Desde el modelo transaccional del estrés se considera que además de las condiciones estimulares externas, son los recursos de afrontamiento del individuo los que determinan la naturaleza de la experiencia subjetiva de estrés. La regulación emocional representa un recurso de afrontamiento que ha comenzado a ser explorado sólo recientemente. Los objetivos de la presente investigación son: 1) Describir la experiencia de estrés académico en una muestra de estudiantes de fisioterapia; y 2) Analizar la función moduladora de la regulación emocional sobre la experiencia de estrés académico. Se recurrió a un diseño ex post facto prospectivo simple de corte transversal, para el que se tomó una muestra de 504 estudiantes de fisioterapia de diferentes universidades españolas. Las intervenciones en público, los exámenes, las deficiencias metodológicas del profesorado y la sobrecarga académica son las situaciones del entorno académico que con mayor frecuencia desencadenan estrés entre los estudiantes de fisioterapia. De la misma forma, éstos emplean habitualmente estrategias de afrontamiento activo, en especial la búsqueda de apoyo social, e informan de niveles reducidos de respuestas psicofisiológicas de estrés. Se han encontrado correlaciones estadísticamente significativas entre la regulación emocional y las diferentes dimensiones de la experiencia de estrés académico. Así, los estudiantes que informan de una mayor regulación de sus emociones valoran el entorno académico como menos estresante, recurren más habitualmente a estrategias de afrontamiento activo y experimentan con menos respuestas psicofisiológicas de estrés. Estos resultados sugieren que la regulación emocional puede constituir un recurso de afrontamiento que contribuye a amortiguar la experiencia de estrés. [Resumo] O estrés experimentado dentro do contexto académico constitúe un tópico que atraeu un gran interese nos últimos anos, dadas a súas implicacións sobre a aprendizaxe, saúde, benestar e rendemento do estudante. Dende o modelo transaccional do estrés considerase que ademais das condicións estimulares externas, son os recursos de afrontamento do individuo os que determinan a natureza da experiencia subxectiva de estrés. A regulación emocional representa un recurso de afrontamento aínda pouco explorado. O obxectivo da presente investigación é: 1) Describila experiencia de estrés académico nunha mostra de estudantes de fisioterapia; e 2) Analizala función moduladora da regulación emocional sobre a experiencia de estrés académico. Recorreuse a un deseño ex post facto prospectivo simple de corte transversal, para o que se tomou unha mostra de 504 estudantes de fisioterapia de diferentes universidades españolas. As intervencións en público, os exames, as deficiencias metodolóxicas do profesorado e a sobrecarga académica son as situacións do entorno académico que desencadean estrés con maior frecuencia entre os estudantes de fisioterapia. Da mesma forma, estes empregan con bastante frecuencia estratexias de afrontamento activo, en especial a busca de apoio social, e informan á súa vez de niveis reducidos de respostas psicofisiolóxicas de estrés. Atopáronse correlacións estatisticamente significativas entre a regulación emocional e as diferentes dimensións da experiencia de estrés académico. Así, os estudantes que informan de unha maior regulación das súas emocións valoran o entorno académico como menos estresante, utilizan más habitualmente a estratexias de afrontamento activo e experimentan con menos respostas psicofisiolóxicas de estrés. Estes resultados suxiren que a regulación emocional podería constituír un recurso de afrontamento que contribúe a amortecela experiencia de estrés. [Abstract] O estrés experimentado dentro do contexto académico constitúe un tópico que atraeu un gran interese nos últimos anos, dadas a súas implicacións sobre a aprendizaxe, saúde, benestar e rendemento do estudante. Dende o modelo transaccional do estrés considerase que ademais das condicións estimulares externas, son os recursos de afrontamento do individuo os que determinan a natureza da experiencia subxectiva de estrés. A regulación emocional representa un recurso de afrontamento aínda pouco explorado. O obxectivo da presente investigación é: 1) Describila experiencia de estrés académico nunha mostra de estudantes de fisioterapia; e 2) Analizala función moduladora da regulación emocional sobre a experiencia de estrés académico. Recorreuse a un deseño ex post facto prospectivo simple de corte transversal, para o que se tomou unha mostra de 504 estudantes de fisioterapia de diferentes universidades españolas. As intervencións en público, os exames, as deficiencias metodolóxicas do profesorado e a sobrecarga académica son as situacións do entorno académico que desencadean estrés con maior frecuencia entre os estudantes de fisioterapia. Da mesma forma, estes empregan con bastante frecuencia estratexias de afrontamento activo, en especial a busca de apoio social, e informan á súa vez de niveis reducidos de respostas psicofisiolóxicas de estrés. Atopáronse correlacións estatisticamente significativas entre a regulación emocional e as diferentes dimensións da experiencia de estrés académico. Así, os estudantes que informan de unha maior regulación das súas emocións valoran o entorno académico como menos estresante, utilizan más habitualmente a estratexias de afrontamento activo e experimentan con menos respostas psicofisiolóxicas de estrés. Estes resultados suxiren que a regulación emocional podería constituír un recurso de afrontamento que contribúe a amortecela experiencia de estrés.
Keywords
Salud mental
Stress
Estudiantes de fisioterapia
Stress
Estudiantes de fisioterapia
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