Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.advisorCouceiro Domínguez, Enrique
dc.contributor.authorPiñeiro Aguiar, Eleder
dc.contributor.otherUniversidade da Coruña. Departamento de Humanidadeses_ES
dc.date.accessioned2013-12-03T12:10:56Z
dc.date.available2013-12-03T12:10:56Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/11662
dc.description.abstract[Resumen] En la provincia de Misiones, Argentina, situada en el noreste del país y que forma parte de la denominada zona de la Triple Frontera (pues linda con Brasil y Argentina), se asientan en torno a 100 comunidades guaraníes de la parcialidad mbyá en las cuales habitan cerca de 7000 personas. En dicho territorio realicé una estadía de campo de seis meses de duración entre noviembre de 2009 y mayo de 2010 durante la cual conocí varias de dichas comunidades y entrevisté a personas de diferentes organismos estatales y no estatales (Ministerios, institutos indigenistas, Universidad Nacional de Misiones, ONGs, Iglesia) para conocer las relaciones entre los mbyá y la sociedad blanca. El objetivo principal de esta tesis será tratar de mostrar discursos y praxis en torno a la diversidad cultural entendida como instrumento político. Para ello se utiliza el ejemplo etnográfico y la discusión teórica. Y se propone entender los procesos de etnogénesis como procesos politológicos. La diversidad cultural, entendida como constructo político (tomando como “materias primas” las diferencias culturales), tiene repercusiones heterogéneas e interpretaciones agenciales varias dependiendo de la relación asimétrica minoría-mayoría. La tesis principal que se trata de defender es que no existe un discurso neutral ni objetivo ni unas prácticas imparciales en torno a la diversidad cultural, sino múltiples y concurrentes implicaciones políticas que sitúan transitoriamente a grupos e individuos en posiciones de poder y contrapoder, subjetivizándolos y manteniendo la presencia de asimetrías culturales. De lo que se trata por lo tanto es de las múltiples reformulaciones que puede tener el concepto de identidad, siempre entendido en un plano relacional, y los usos que de esta idea se pueden dar.es_ES
dc.description.abstract[Resumo] Na provincia de Misiones, Arxentina, situada no nordés do país e que forma parte da denominada zona da Tripla Fronteira (pois linda con Brasil e Arxentina), aséntanse en torno a 100 comunidades guaranís da parcialidade mbyá nas cales habitan preto de 7000 persoas. No devandito territorio realicei unha estadía de campo de seis meses de duración entre novembro de 2009 e maio de 2010 durante a cal coñecín varias das devanditas comunidades e entrevistei persoas de diferentes organismos estatais e non estatais (Ministerios, institutos indixenistas, Universidade Nacional de Misións, ONGs, Igrexa) para coñecer as relacións entre os mbyá e a sociedade branca. O obxectivo principal desta tese será tratar de mostrar discursos e praxe en torno á diversidade cultural entendida como instrumento político. Para iso utilízase o exemplo etnográfico e a discusión teórica. E proponse entender os procesos de etnoxéne como procesos politolóxicos. A diversidade cultural, entendida como constructo político (tomando como "materias primas" as diferenzas culturais), ten repercusións heteroxéneas e interpretacións axenciais varias dependendo da relación asimétrica minoría-maioría. A tese principal que se trata de defender é que non existe un discurso neutral nin obxectivo nin unhas prácticas imparciais en torno á diversidade cultural, senón múltiples e concorrentes implicacións políticas que sitúan transitoriamente a grupos e individuos en posicións de poder e contrapoder, subxetivizándoos e mantendo a presenza de asimetrías culturais. Do que se trata polo tanto é das múltiples reformulacións que pode ter o concepto de identidade, sempre entendido nun plano relacional, e os usos que desta idea se poden dar.es_ES
dc.description.abstract[Abstract] In the province of Misiones, Argentina, located in the northeast of the country and is part of the so-called tri-border area (as bordering Brazil and Argentina), settle around 100 Guarani communities mbyá bias in which live about 7000 people. In that territory did a field stay six months between November 2009 and May 2010 during which several of these communities met and interviewed people from different state and non-state bodies (ministries, indigenous institutions, National University of Misiones , NGOs, Church) for relations between Mbya and white society. The main objective of this thesis will try to show speeches and praxis around cultural diversity understood as a political tool. It uses the example ethnographic and theoretical discussion. And it aims to understand the processes of ethnogenesis as political science processes. Cultural diversity, understood as a political construct (on the "raw materials" cultural differences), has implications agentials several heterogeneous and interpretations depending on the asimetrical relationship minority-majority. The main thesis is defended is that there is no neutral discourse neither objective nor impartial practices around cultural diversity, but multiple and concurrent political implications that place temporarily to groups and individuals in positions of power and counter-power, maintaining the presence of cultural asymmetries. From what it is therefore multiple reformulations can have the concept of identity, always understood in a relational level, and uses this idea can be given.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidade da Coruña
dc.rightsOs titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenidoes_ES
dc.subjectMbyá (Indios)es_ES
dc.subjectGuaraní (Indios)es_ES
dc.subjectSociología políticaes_ES
dc.subjectArgentinaes_ES
dc.titleAsimetría social, creatividad e hibridación cultural : los grupos Mbyá-Guaraní de las misiones argentinases_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesises_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem