Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.advisorLeira López, José (1951-)
dc.contributor.authorMontero-Seoane, Antonio
dc.contributor.otherUniversidade da Coruña. Departamento de Socioloxía e Ciencia Política da Administraciónes_ES
dc.date.accessioned2013-10-21T12:09:23Z
dc.date.available2013-10-21T12:09:23Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/11536
dc.description.abstract[Resumen] El deporte se ha convertido, progresivamente, en una práctica que abarca más y más campos de la actividad humana caracterizada, mayoritariamente, de forma positiva y relacionada de forma prioritaria, hasta hace poco tiempo, con los jóvenes. Esta expansión se ha traducido, además, en un incremento del interés por el conocimiento de los procesos que tienen lugar en el mismo; procesos que, dada la diversidad de prácticas consideradas “deportivas”, han alcanzado la mayor parte de la vida en las sociedades occidentales: consumo, salud, estética, … En el presente trabajo se han estudiado las interacciones en la familia asociadas a la práctica deportiva de niños y jóvenes en edad escolar (8 a 18 años), que practican deportes de equipo. Para ello, después de una revisión bibliográfica de diversas bases de datos internacionales y de la realización de diversos grupos de discusión, se han empleado para el registro de sus respuestas dos instrumentos: uno, centrado en la visión de los padres y madres y, otro, dedicado a los jóvenes deportistas. En la presente investigación han participado cumplimentando el instrumento desarrollado 1.285 padres (665 madres y 620 padres) y 697 deportistas (260 niñas y 437 niños) pertenecientes a 42 clubs de las cuatro provincias de la comunidad autónoma de Galicia (Noroeste de España). La aplicación de las encuestas ha tenido lugar entre enero y junio de 2011. Los instrumentos empleados en la investigación están estructurados en dos partes, una primera dedica a las características sociodemográficas y otros aspectos relativos a la valoración de qué personas son más relevantes en el inicio y la continuación de la práctica deportiva de estos jóvenes y, una segunda parte compuesta cada una por una escala con 8 dimensiones y 44 ítems en la dedicada a los padres, mientras que la de sus hijos contenía 35 ítems. La presentación de los resultados se efectúa segmentando las respuestas de los padres en función del género, la edad, el nivel competitivo logrado en el deporte y el nivel educativo alcanzado; mientras que los datos de los hijos se organizan en base a su género, edad, tipo de centro escolar y nivel competitivo alcanzado. Del conjunto de datos derivados de la presente investigación, únicamente se resaltan las diferencias encontradas entre los cuatro grupos constituidos para el análisis: padres-­-madres y sus hijos-­-hijas deportistas. Así, mediante esta comparación se han podido hallar diferencias estadísticamente significativas entre todos ellos en relación con los ítems, de modo que: El deporte desarrolla el respeto por los demás, con cifras más elevadas en la escala por parte de los padres, mientras que, en los ítems que se enuncian a continuación las opciones más altas las registran los deportistas respecto a sus padres: • Lo que menos me gusta del deporte es el trato desigual. • Lo más duro del deporte es entrenar. • Prefiero ser deportista profesional que continuar con los estudios. • El deporte es la actividad más importante en mi vida. • Mi interés por el deporte es muy elevado. • Interés porque continúe el mismo entrenador la próxima temporada. • Tengo claros los objetivos del club. De los resultados, discusión y conclusiones de este trabajo, es posible resaltar la importancia del establecimiento de programas deportivos que contemplen la diversidad de valores, objetivos, intereses y expectativas de los diversos actores implicados; de modo especial, los padres y madres así como sus hijos e hijas deportistas. Para ello, parece necesario formar a todos los protagonistas del fenómeno deportivo para que se puedan concretar algunos de los aspectos más positivos del mismo y, por otra parte, también sea posible reducir algunos de sus potenciales peligros, sin esperar que del mero hecho de producir un evento deportivo -­-aunque sea en una edad y en un entorno escolar-­- se deriven, ineludiblemente, consecuencias deseables para los jóvenes y para el conjunto de la sociedad.es_ES
dc.description.abstract[Abstract] The sport has become, progressively, in a practice that encompasses more and more fields of human activity characterized, mainly, related positively and as a priority, until recently, with the youth. This expansion has resulted also in an increased interest in understanding the processes that take place in it; processes, given the diversity of practices considered "sports" have achieved most of life in societies Western: consumption, health, beauty, ... In this work we have studied family interactions associated with the sport of children and young people of school age (8-­-18 years), who play team sports. To do this, after a literature review of various international databases and performing various discussion groups have been used to record their responses with one instrument, focusing on the vision of parents and other, dedicated to young athletes. In the present investigation involved completing the instrument developed 1,285 parents (665 mothers and 620 fathers) and 697 athletes (260 girls and 437 boys) belonging to 42 clubs of the four provinces of the autonomous community of Galicia (NW Spain). The application of surveys took place between January and June 2011. The instruments used in the research are structured into two parts, the first devoted to the sociodemographic characteristics and other aspects of the assessment of what people are most relevant in the initiation and continuation of the sport of these youth and a second part each composed of a scale with 8 dimensions and 44 items in the dedicated parents, while their children contained 35 items. The presentation of results is performed by segmenting the responses of parents by gender, age, competitive level achieved in sports and educational attainment, while the data of the children are organized based on their gender, age , type of school and achieved competitive level. From the set of data derived from this investigation, only highlights the differences found between the four groups formed for analysis: parents-­-mothers and their children-­-daughters athletes. Thus, by this comparison were unable to find statistically significant differences between them in relation to the items: Sport develops respect for others, with higher numbers on the scale by parents, while in the items that are listed below the options highest recorded athletes from their parents: • The last thing I like about the sport is the unequal treatment. • The hardest thing is to train sport. • Prefer to be a professional athlete to continue with their studies. • Sport is the most important activity in my life. • My interest in the sport is high. • Interesting because they continue the same coach next season. • I have clear objectives of the club. From the results, discussion and conclusions of this work, it is possible to highlight the importance of establishing sports programs that address the diversity of values, goals, interests and expectations of the various actors involved, in a special way, parents and their children athletes. To do this, it seems necessary to train all stakeholders in the sporting phenomenon that can achieve some of the most positive aspects of it and, on the other hand, it is possible to reduce some of the potential dangers, without waiting for the sake of production a sporting event, even in an age and in a school environment, resulting, inevitably desirable consequences for the young and for the whole society.es_ES
dc.description.abstract[Resumo] O deporte converteuse, progresivamente, nunha práctica que abrangue máis e máis campos da actividade humana caracterizada, maioritariamente, de forma positiva e relacionada de forma prioritaria, ata hai pouco tempo, cos mozos. Esta expansión traduciuse, ademais, nun incremento do interese polo coñecemento dos procesos que teñen lugar neste; procesos que, dada a diversidade de prácticas consideradas "deportivas", alcanzaron a maior parte da vida nas sociedades occidentais: consumo, saúde, estética... No presente traballo estudáronse as interaccións na familia asociadas á práctica deportiva de nenos e mozos en idade escolar (8 a 18 anos), que practican deportes de equipo. Para iso, despois dunha revisión bibliográfica de diversas bases de datos internacionais e da realización de diversos grupos de discusión, empregáronse para o rexistro das súas respostas dous instrumentos: un, centrado na visión dos pais e nais e, outro, dedicado aos mozos deportistas. Na presente investigación participaron cumplimentar o instrumento desenvolvido 1.285 pais (665 nais e 620 pais) e 697 deportistas (260 nenas e 437 nenos) pertencentes a 42 clubs das catro provincias da comunidade autónoma de Galicia (Noroeste de España). A aplicación das enquisas tivo lugar entre xaneiro e xuño de 2011. Os instrumentos empregados na investigación están estructurados en dúas partes, unha primeira dedica ás características sociodemográficas e outros aspectos relativos á valoración de que persoas son máis relevantes no inicio e a continuación da práctica deportiva destes mozos e, unha segunda parte composta cada unha por unha escala con 8 dimensións e 44 ítems na dedicada aos pais, mentres que a dos seus fillos contiña 35 ítems. A presentación dos resultados efectúase segmentando as respostas dos pais en función do xénero, a idade, o nivel competitivo logrado no deporte e o nivel educativo alcanzado; mentres que os datos dos fillos se organizan sobre a base do seu xénero, idade, tipo de centro escolar e nivel competitivo alcanzado. Do conxunto de datos derivados da presente investigación, unicamente se resaltan as diferenzas encontradas entre os catro grupos constituídos para a análise: pais-­- nais e os seus fillos-­-fillas deportistas. Así, mediante esta comparación puidéronse achar diferenzas estatisticamente significativas entre todos eles en relación cos ítems: O deporte desenvolve o respecto polos demais, con cifras máis elevadas na escala por parte dos pais, mentres que, nos ítemes que se enuncian a continuación as opcións máis altas as rexistran os deportistas respecto aos seus pais: O que menos me gusta do deporte é o trato desigual. O máis duro do deporte é adestrar. Prefiro ser deportista profesional que continuar cos estudos. O deporte é a actividade máis importante na miña vida. O meu interese polo deporte é moi elevado. Interese porque continúe o mesmo adestrador a próxima tempada. Teño claros os obxectivos do club. Dos resultados, discusión e conclusións deste traballo, é posible resaltar a importancia do establecemento de programas deportivos que consideren a diversidade de valores, obxectivos, intereses e expectativas dos diversos actores implicados; de modo especial, os pais e nais así como os seus fillos e fillas deportistas. Para iso, parece necesario formar a todos os protagonistas do fenómeno deportivo para que se poidan concretar algúns dos aspectos máis positivos deste e, por outra parte, tamén sexa posible reducir algúns dos seus potenciais perigos, sen esperar que do mero feito de producir un evento deportivo -­-aínda que sexa nunha idade e nun ámbito escolar-­- se deriven, ineludiblemente, consecuencias desexables para os mozos e para o conxunto da sociedade.es_ES
dc.description.abstract[Resumo] O esporte tornou-­-se, progressivamente, em uma prática que engloba mais e mais campos da atividade humana caracterizada, principalmente, em relação positiva e como uma prioridade, até recentemente, com a juventude. Essa expansão resultou também em um aumento do interesse na compreensão dos processos que ocorrem nele; processos, dada a diversidade de práticas consideradas "esportes" obtiveram maior parte da vida nas sociedades Ocidental: o consumo, saúde, beleza, ... Neste trabalho estudamos as interações familiares associados com o esporte de crianças e jovens em idade escolar (8-­-18 anos), que praticam esportes de equipe. Para fazer isso, depois de uma revisão da literatura de várias bases de dados internacionais e realizando vários grupos de discussão têm sido usados para registrar as suas respostas com um instrumento, com foco na visão de pais e outros, dedicada a jovens atletas. Na presente investigação envolveu a realização do instrumento desenvolvido 1.285 pais (665 mães e 620 pais) e 697 atletas (260 raparigas e 437 rapazes) pertencentes a 42 clubes das quatro províncias da Comunidade Autónoma da Galiza (NW Espanha). A aplicação de inquéritos decorreu entre Janeiro e Junho de 2011. Os instrumentos utilizados na pesquisa estão estruturadas em duas partes, a primeira dedicada às características sociodemográficas e outros aspectos da avaliação de que as pessoas são mais relevantes na iniciação e continuação do esporte desses jovens e uma segunda parte cada uma composta por uma escala com oito dimensões e 44 itens em que os pais dedicados, enquanto seus filhos continha 35 itens. A apresentação dos resultados é feita por segmentar as respostas dos pais por sexo, idade, nível competitivo alcançado em esportes e nível educacional, enquanto os dados das crianças são organizadas com base no seu sexo, idade, tipo de escola e nível competitivo alcançado. A partir do conjunto de dados obtidos a partir deste estudo, apenas destaca as diferenças encontradas entre os quatro grupos formados para a análise: pais e mães e seus filhos-­-filhas atletas. Assim, por esta comparação não foram capazes de encontrar diferenças estatisticamente significativas entre eles em relação aos itens: Esporte desenvolve o respeito pelos outros, com números mais elevados na escala por parte dos pais, enquanto nos itens listados abaixo das opções mais atletas registrados de seus pais: • A última coisa que eu gosto sobre o esporte é o tratamento desigual. • A coisa mais difícil é treinar o esporte. • Prefere ser um atleta profissional para continuar com seus estudos. • O esporte é a atividade mais importante na minha vida. • Meu interesse no esporte é alta. • Interessante porque eles continuam o mesmo treinador na próxima temporada. • Eu tenho objetivos claros do clube. A partir dos resultados, discussão e conclusões deste trabalho, é possível destacar a importância da criação de programas desportivos que abordam a diversidade de valores, objetivos, interesses e expectativas dos diversos agentes envolvidos, de modo especial, os pais e seus crianças atletas. Para fazer isso, parece necessário treinar todos os intervenientes no fenómeno desportivo que pode atingir alguns dos aspectos mais positivos do mesmo e, por outro lado, é possível reduzir alguns dos perigos potenciais, sem esperar por uma questão de produção um evento esportivo, mesmo em uma época e em um ambiente escolar, o que resulta, inevitavelmente, conseqüências desejáveis para os jovens e para toda a sociedade.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsOs titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenidoes_ES
dc.subjectDeportes para niñoses_ES
dc.subjectGaliciaes_ES
dc.titleDinámicas familiares y procesos de socialización en el deporte en edad escolares_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesises_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem