A tópica da visión e o amor trobadoresco no cancioneiro de Don Denis : (estudo retórico-literario e edición crítica de 33 cantigas de amor)

View/ Open
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/10088Collections
- Teses de doutoramento [2195]
Metadata
Show full item recordTitle
A tópica da visión e o amor trobadoresco no cancioneiro de Don Denis : (estudo retórico-literario e edición crítica de 33 cantigas de amor)Author(s)
Directors
Martínez Pereiro, Carlos Paulo (1955-)Date
2012Center/Dept./Entity
Universidade da Coruña. Departamento de Galego-Portugués, Francés e LingüísticaAbstract
[Resumo] Esta Tese de Doutoramento pretende abordar a análise do cancioneiro amoroso do rei e trobador Don Denis, e particularmente das súas composicións pertencentes ao xénero de amor, desde a perspectiva da visión e do amor trobadoresco. Para isto, partimos dun corpus formado por trinta e tres cantigas de amor dionisinas, nas cales aparece recollido de modo explícito o motivo da visión da senhor. En paralelo, presentamos o comentario de cada unha das devanditas composicións desde un punto de vista retórico e literario, así como tamén establecemos o texto crítico baseándonos nas tendencias textuais actualizadas ‘neolachmanianas’ e noutras aportacións significativas da crítica textual. O noso estudo esténdese, a respecto do topos da visión, ao conxunto do corpus trobadoresco galego-portugués, establecendo igualmente un confronto con outras escolas contemporáneas a ela como a provenzal, o que nos permite examinar os elementos innovadores e a mestría da poesía de Don Denis dentro da homoxeneidade formal que caracteriza a nosa lírica. Alén disto, incluímos outros aspectos habitualmente presentes en estudos destas características como o retrato da personalidade histórica do trobador ou, nun sentido máis formal, a transcrición paleográfica das cantigas, os aparatos de variantes, a análise métrico-estilística, o rimario e o glosario. [Resumen] Esta Tesis Doctoral pretende abordar el análisis del cancionero amoroso del rey y trovador Don Denis, y particularmente de sus composiciones pertenecientes al género de amor, desde la perspectiva de la visión y del amor trovadoresco. Para esto, partimos de un corpus formado por trenta y tres cantigas de amor dionisinas, en las cuales aparece recogido de modo explícito el motivo de la visión de la dama. En paralelo, presentamos el comentario de cada una de las citadas composiciones desde un punto de vista retórico y literario, así como también establecemos el texto crítico basándonos en las tendencias textuales actualizadas ‘neo-lachmanianas’ y en otras aportaciones significativas de la crítica textual. Nuestro estudio se extiende, a respecto del topos de la visión, al conjunto del corpus trovadoresco gallego-portugués, estableciendo igualmente un confronto con otras escuelas contemporáneas a ella como la provenzal, lo que nos permite examinar los elementos innovadores y la maestría de la poesía de Don Denis dentro de la homogeneidad formal que caracteriza a nuestra lírica. Además de esto, incluímos otros aspectos habitualmente presentes en estudios de estas características como el retrato de la personalidad histórica del trovador o, en un sentido más formal, la transcripción paleográfica de las cantigas, los aparatos de variantes, el análisis métrico-estilístico, el rimario y el glosario. [Abstract] This Doctoral Thesis is trying to approach the analisys of king and troubadour Don Denis' loving poems and particularly his compositions belonging to the love genre, from the vision and trovadouresque love perspective. So, we start with a corpus made of thirty three loving poems of Don Denis, where the vision of the lady is shown in a explicit way. We also present the commentary of each one of the above mentioned compositions from a rethoric and literary point of view, as well as we justify the critical text using ‘neo-lachmanians’ actualized text tendencies, and other significant contributions of textual criticism. Besides we study, regarding the vision, the collection of Galician-Portuguese trouvadoresque corpus, establishing a comparision with other contemporary schools as Provençal, which allow us to investigate the innovating elements and Don Denis' masterly poetry within formal homogeneity which our lyric is characterized. Beyond, we include other aspects which are currently presented in studies of this type as troubadour historic personality portrait or, in a more formal way, the poems paleografic transcription, apparatus of variants, metric-estilistic analisys, index of rhymes and glossary.
Keywords
Cancioneros galaico portugueses
Rights
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenido