Listar por autor "Taibo, Javier"
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A comprehensive handball dynamics dataset for game situation classification
Mures, Omar A.; Taibo, Javier; Padrón, Emilio J.; Iglesias-Guitián, José A. (Elsevier, 2023)[Abstract] This article presents a comprehensive dataset of labeled game situations obtained from multiple professional handball matches, which corresponds to the research paper entitled “PlayNet: Real-time Handball Play ... -
GeoTextura: una arquitectura software para la visualización en tiempo real de información bidimensional dinámica georreferenciada sobre modelos digitales 3D de terreno basada en una técnica de mapeado de texturas virtuales
Taibo, Javier (2009)[Resumen] Los sistemas de información geográfica o SIG son un campo de estudio que ha experimentado un gran auge en las últimas décadas. Sin embargo, a pesar del grado de madurez alcanzado, actualmente todavía carecen de ... -
Highway Remodeling: Harnessing Georeferenced Data for Procedural Modeling
Noriega, M. A.; Ribelles, José; Seoane, Antonio; Martínez, Margarita; Taibo, Javier; Iglesias-Guitián, José A. (Universidade da Coruña, Servizo de Publicacións, 2023)[Abstract] : This paper introduces a novel procedural modeling system for generating 3D highway models, leveraging real-world data inputs such as highway layouts and manual annotations of essential elements. Our highly ... -
La percepción del espacio en la visualización de arquitectura mediante realidad virtual inmersiva
Hernández-Ibáñez, Luis A.; Taibo, Javier; Seoane, Antonio; Jaspe, Alberto (Universidad Politécnica de Valencia, 2011)[Resumen] La realidad virtual inmersiva constituye una herramienta poderosa para la exploración vívida del espacio virtual. La sensación de presencia que provoca en el usuario la capacidad de observar el entorno ... -
PlayNet: real-time handball play classification with Kalman embeddings and neural networks
Mures, Omar A.; Taibo, Javier; Padrón, Emilio J.; Iglesias-Guitián, José A. (Springer, 2024)[Abstract] Real-time play recognition and classification algorithms are crucial for automating video production and live broadcasts of sporting events. However, current methods relying on human pose estimation and deep ...