• A crítica literaria na era dixital, que crítica? 

      Eiré Val, Xosé Manuel (Universidade da Coruña, 2012)
      [Resumo] Nun contexto histórico no cal é posíbel enxergar unha nova forma de ler, e desde unha realidade social na cal a cultura do autor está a ser reprimida polas mesmas instancias que teñen o mandato político de amparala, ...
    • Araceli Herrero Figueroa in memoriam 

      García Negro, María Pilar (1953-) (Casa-Museo Emilia Pardo Bazán, 2020)
      [Resumo] Este estudo, con que finaliza a incursión crítica de Araceli Herrero Figueroa na obra pardobazaniana, está precedido doutros máis, en número de cinco, do maior interese: sobre a crítica ...
    • As personaxes femininas no teatro de Roberto Vidal Bolaño 

      Tato-Fontaíña, Laura (Real Academia Galega, 2015)
      [Resumo] En primeiro lugar, a autora realiza un percorrido cronolóxico pola obra dramática de Roberto Vidal Bolaño para estabelecer unha relación das personaxes femininas. A seguir, o corpo do artigo consiste nun estudo e ...
    • Álvaro Cunqueiro na historia do teatro galego 

      Tato-Fontaíña, Laura (Consello da Cultura Galega, 2014)
      [Resumo] Este traballo contextualiza a obra dramática de Álvaro Cunqueiro dentro da historia do teatro galego para incluír o autor no denominado Grupo de Enlace. Segue coas difíciles circunstancias en que se estreou O ...
    • Botar por fóra do texto: hipersexualización e cousificación das autoras 

      Lema París, Anxela (Universidad de Barcelona, 2023)
      [Resumo] Este artigo analiza o discurso crítico dun conxunto de poemarios publicados entre os anos 2000 e 2010 co obxectivo de mostrar a violencia simbólica que certo sector da críti-ca literaria non feminista exerce sobre ...
    • Carvalho Calero poeta, narrador e dramaturgo 

      Tato-Fontaíña, Laura (Galaxia, 2000)
      [Resumo] Estudo crítico-literario da obra de creación de Ricardo Carvalho Calero (1910-1990), desde o seu comezo como poeta e dramaturgo antes de 1936 até a magnífica novela Scorpio (1987) e o extraordinario poemario ...
    • Construíndo unha lingua, unha literatura e unha patria: Da importancia da produción rosaliana no debate lingüístico decimonónico 

      Pardo Amado, Diego (Universidade da Coruña, 2010)
      [Resumo] O debate lingüístico que o século XIX galego rexistra permitiu a creación dun modelo culto de lingua, longo e custoso proceso que se prolonga durante o século XX. A produción poética en galego de Rosalía de ...
    • Historia do teatro galego. Das orixes a 1936 

      Tato-Fontaíña, Laura (A Nosa Terra, 1999)
      [Resumo] Primeira historia do teatro galego desde as orixes até 1936, cos seguintes capítulos: “Séculos Escuros e Ilustración”; “Período precursor”; “O teatro bilingüe”; “O teatro rexionalista”; “O teatro coas Irmandades ...
    • Intenso e solidario feminismo. Estudos rosalianos 

      Fernández Pérez-Sanjulián, Carme; García Negro, María Pilar (1953-) (Universidade da Coruña, 2023)
      [Resumo] Este volume reúne unha antoloxía de estudos de tema rosaliano publicados pola profª García Negro ao longo dun amplo período temporal, entre 1980 e 2022. Son en total quince traballos (dez artigos e cinco capítulos ...
    • Intenso e solidario feminismo. Estudos rosalianos de María Pilar García Negro 

      Rivadulla Costa, Diego (Fundación Rosalía de Castro, 2023)
      [Resumo] Reseña del libro Intenso e solidario feminismo. Estudos rosalianos de María Pilar García Negro
    • O teatro de Eduardo Blanco-Amor 

      Tato-Fontaíña, Laura (Escola Dramática Galega, 1993)
      [Resumo] Estudo da obra de Eduardo Blanco-Amor (1897-1979).
    • Os dereitos das mulleres no teatro (de homes) das Irmandades da Fala 

      Tato-Fontaíña, Laura (Instituto de Estudios Ibéricos e Iberoamericanos, Universidad de Varsovia, 2014)
      [Resumo] Para contextualizar o tema, este artigo comeza expoñendo a situación das mulleres no teatro galego das primeiras décadas do século XX, atendendo á súa participación nas actividades dramáticas como escritoras, ...
    • Os vellos non deben de namorarse, de Castelao: xestación e recepción 

      Tato-Fontaíña, Laura (Universidad Complutense, 2019)
      [Resumo] Este artigo estuda o longo proceso de xestación de Os vellos non deben de namorarse, de Castelao e a súa recepción. Apoiándose en todo tipo de documentos (correspondencia, notas de prensa, artigos de xornal, ...
    • Ricardo Carvalho Calero e o teatro 

      Tato-Fontaíña, Laura (Real Academia Galega, 2020)
      [Resumo] Neste artigo, a autora fai un percurso polas actividades dramáticas de Ricardo Carvalho Calero. Comeza coa súa primeira obra, escrita en 1934, dentro do programa de modernización e actualización do ...
    • Studia Angelo Vrbano Dicata, Salvador López Quero y José María Maestre Maestre (eds.), Alcañiz-Madrid, Instituto de Estudios Humanísticos-Federación Andaluza de Estudios Clásicos, 2015 [Reseña] 

      Peñasco González, Alba María (Universidade da Coruña, 2016)
      [Resumen] Miscelánea compuesta por cuarenta artículos en homenaje al profesor Ángel Custodio Urbán Fernández, Catedrático de Filología Griega de la Universidad de Córdoba, con motivo de su jubilación. En ella participan ...
    • Teatro galego 1915-1931 

      Tato-Fontaíña, Laura (Laiovento, 1997)
      [Resumo] Ensaio que recolle os fenómenos máis destacados dun importante período da historia do teatro galego. O primeiro capítulo está centrado en “Os continuadores da Escola Rexional (1915-1918)”, que conseguiron crear ...
    • Unha novela de formación: Intres, de Luís Manteiga 

      Tato-Fontaíña, Laura (Universidade da Coruña. Servizo de Publicacións, 2006)
      [Resumo] Estudo crítico da obra Intres, de Luís Manteiga (1903-1949), escritor da Xeración das Vangardas. Novela de formación constituída por catorce capítulos enmarcados por dous paratextos: “Confesións” e “Despois”.