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Mostrando ítems 1-8 de 8
La construcción de la estrategia comunicativa en Twitter de un falso documental: "Operación Palace"
(Revista Latina de Comunicación Social, 2015-01-01)
[Resumen]: Introducción: Este artículo analiza la estrategia llevada a cabo en Twitter para la promoción de la emisión del polémico programa El especial 23F: Operación Palace durante el prime time del 23 de febrero de 2014 ...
Cómo triunfa un programa en la audiencia social: el caso de La Voz
(Facultad de Comunicación y Relaciones Internacionales Blanquerna de la Universidad Ramón Llull, 2015)
[Resumen]: La enorme difusión de las redes sociales y los dispositivos móviles ha dado pie a una transformación de la televisión,
denominada televisión social. Los internautas
comentan en las redes sociales, principalmente ...
The communication strategy developed on Twitter to promote a mockumentary: "Operación Palace"
(Universidad de La Laguna, 2015)
[Abstract]: Introduction. This article analyses the strategy developed on Twitter to promote the prime-time premiere in the Spanish TV network La Sexta of the controversial TV programme El especial 23F: Operación Palace ...
A linguistic approach for determining the topics of Spanish Twitter messages
(SAGE Publications & CILIP, 2015)
[Abstract]: The vast number of opinions and reviews provided in Twitter is helpful in order to make interesting findings about a given industry, but given the huge number of messages published every day, it is important ...
LyS at TASS 2015: Deep Learning Experiments for Sentiment Analysis on Spanish Tweets
(CEUR-WS Workshop Proceedings, 2015)
[Abstract]: This paper describes the participation of the LyS group at tass 2015. In
this year’s edition, we used a long short-term memory neural network to address the
two proposed challenges: (1) sentiment analysis at ...
The megaphone of the people? Spanish SentiStrength for real-time analysis of political tweets
(SAGE Publications & CILIP, 2015)
[Abstract]: Twitter is an important platform for sharing opinions about politicians, parties and political decisions. These opinions can be exploited as a source of information to monitor the impact of politics on society. ...
Sentiment Analysis on Monolingual, Multilingual and Code-Switching Twitter Corpora
(Association for Computational Linguistics, 2015)
[Abstract]: We address the problem of performing po-
larity classification on Twitter over differ-
ent languages, focusing on English and
Spanish, comparing three techniques: (1)
a monolingual model which knows ...
Seguimiento y análisis automático de contenidos en redes sociales
(Centro Universitario de la Defensa de Marín, 2015)
[Abstract]: La Minería de Opiniones es la disciplina que aborda el tratamiento automático
de las opiniones contenidas en un texto. Permite, por ejemplo, determinar si en un texto se está opinando o no, o si la polaridad ...