Buscar
Mostrando ítems 1-4 de 4
The perceived value of videos in newspapers on iPad
(OberCom, 2015)
(Abstract)
This work sets out to analyse the perceived value of the videos inserted in paid-for editions of tablet newspapers. It is a qualitative investigation centred on a user profile defined by two parameters: regular ...
La interactividad en las aplicaciones periodísticas para iPad italianas y españolas
(Universidad Complutense de Madrid, 2012)
[Resumen]: Este trabajo analiza la interactividad de las aplicaciones para iPad de las cinco cabeceras de información general con mayor difusión en España e Italia. Para alcanzar el objetivo de la comunicación se estudia ...
Distribución de contenidos en movilidad: el caso de los operadores generalistas españoles
(OberCom - Observatório da Comunicação, 2016)
[Resumen]: La revolución tecnológica ha facilitado que la distribución de contenidos audiovisuales se realice más allá de los soportes tradicionales como el televisor y se extienda a los dispositivos móviles (teléfonos, ...
Newspaper apps for tablets and smartphones in different media systems: A comparative analysis
(SAGE, 2017)
[Abstract] This article proposes a comparative analysis of the newspaper apps developed for tablets and smartphones within different media systems. It studies the multimediality, interactivity and commercialization models ...