Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.advisorSoraluce Blond, José Ramón, 1946
dc.contributor.authorCarralero Conde, María José
dc.contributor.otherUniversidade da Coruña. Departamento de Humanidadeses_ES
dc.date.accessioned2016-01-27T16:06:04Z
dc.date.available2016-01-27T16:06:04Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/15940
dc.description.abstract[Resumen] En la presente tesis se estudia el arpa desde una nueva óptica, el arpa como patrimonio material e inmaterial en los distintos ámbitos de la cultura −a partir de su clasificación, ejemplares históricos existentes, inspiración de los compositores, legado documental y bibliográfico y de su presencia en las diferentes artes y literatura−, conformando una unidad con el fin de proyectar un espacio aún inédito en la propia figura del arpa y de su música en cuanto a patrimonio histórico-artístico. Hasta ahora, el arpa ha sido estudiada fundamentalmente desde el campo de la musicología y con esta tesis lo que se pretende es dar un paso más en la investigación. En primer lugar, se define el concepto de “patrimonio musical” y se tratan aspectos que lo protegen. Como patrimonio material, se hace un estudio de los diferentes tipos de arpa y familia, así como una contextualización y descripción de los ejemplares históricos más destacados. Se incluye la música de arpa como patrimonio inmaterial basado en la inspiración de los artistas. Se analiza la música de arpa como patrimonio documental y bibliográfico a través de innumerables fuentes, archivos, etc., para, finalmente, comprobar cómo el arpa y su música han dejado una profunda huella en la cultura de la humanidad a través de su presencia en las artes y la literatura o mediante su utilización como símbolo.es_ES
dc.description.abstract[Resumo] Nesta tese a arpa estúdase dende unha nova óptica, a arpa como patrimonio tanxible e intanxible nos distintos ámbitos da cultura −a partir da súa clasificación, exemplares históricos existentes, inspiración dos compositores, legado documental e bibliográfico e da súa presenza nas distintas artes e literatura−, conformando unha unidade co fin de proxectar un espazo aínda inédito na propia figura da arpa e da súa música en canto a patrimonio histórico-artístico. Ata o de agora, a arpa foi estudada fundamentalmente dende o campo da musicoloxía e con esta tese o que se pretende é dar un paso máis na investigación. En primeiro lugar, defínese o concepto de "patrimonio musical" e trátanse aspectos que o protexen. Como patrimonio tanxible, faise un estudo dos distintos tipos de arpa e familia, así como unha contextualización e descrición dos exemplares históricos máis destacados. Inclúese a música de arpa como patrimonio intanxible baseado na inspiración dos artistas. Analízase a música de arpa como patrimonio documental e bibliográfico a través de innumerables fontes, arquivos, etc., para, finalmente, comprobar como a arpa e a súa música deixaron unha profunda pegada na cultura da humanidade a través da súa presenza nas artes e a literatura, ou mediante a súa utilización como símbolo.es_ES
dc.description.abstract[Abstract] In this thesis the harp is studied from a new angle, the harp as material and non-material heritage in various cultural fields: from its classification, with existing historic examples; as a source of inspiration for composers; its documentary and bibliographical legacy; and its presence in the different art forms including literature. This presents a previously unexplored holistic view of the harp and of its music in terms of historic-artistic heritage. Until now the harp has been studied fundamentally within the field of musicology and this thesis aims to take this study one step further. Firstly, the concept of “musical heritage”, and the aspects that protect it, is defined. As material heritage, the different types of harp and related instruments are analyzed, providing contextualization and a description of the most prominent historical examples. Harp music is included as non-material heritage drawn from the inspiration of artists from all fields. The music is analyzed as documentary and bibliographical heritage through innumerable sources, archives, etc., to demonstrate the extent to which the harp and its music have left a deep imprint on human culture through its presence in the arts and literature, and through its use as a symbol.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsOs titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenidoes_ES
dc.subjectArpa-Conservación y restauraciónes_ES
dc.subjectBienes culturales-Protecciónes_ES
dc.subjectArpa en el artees_ES
dc.titleValoración patrimonial del arpa como instrumento y símbolo en la culturaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesises_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem