Self-handicapping y pesimismo defensivo en estudiantes universitarios: su relación con la autoestima y las metas de logro
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/13816Coleccións
- Teses de doutoramento [2089]
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
Self-handicapping y pesimismo defensivo en estudiantes universitarios: su relación con la autoestima y las metas de logroAutor(es)
Director(es)
González Cabanach, RamónRodríguez Martínez, Susana
Data
2014Centro/Dpto/Entidade
Universidade de A Coruña. Departamento de Psicoloxía Evolutiva e da EducaciónResumo
[Resumen] La necesidad de autovaloración es inherente al ser humano. Dicha necesidad se refleja en una búsqueda incesante de la autoaceptación. En contextos competitivos, como el universitario, el miedo a las consecuencias derivadas del fracaso aboca a ciertos estudiantes a adoptar algunas estrategias con el propósito de preservar su valía personal. En el presente trabajo de investigación pretendemos determinar la prevalencia de mecanismos autoprotectores tales como self-handicapping y pesimismo defensivo entre los estudiantes universitarios, estimando en qué medida variables como el género, la autoestima o las metas académicas influyen en su utilización. Para la realización del estudio se llevó a cabo un diseño ex post facto prospectivo simple de corte transversal. Participaron en el mismo 1031 estudiantes (890 mujeres y 141 hombres) de la Universidad de A Coruña de entre 18 y 53 años (M = 21.36; DT = 3.80). Nuestros resultados indican que la autoestima correlaciona negativamente con ambas estrategias. Asimismo, el self-handicapping se encuentra positivamente asociado a una orientación evitativa y moderadamente a metas ego-ofensivas. Por su parte, las tendencias aproximativas al rendimiento y al aprendizaje parecen inducir a algunos estudiantes al pesimismo defensivo. El análisis por géneros revela que los hombres son más proclives al self-handicapping conductual y las mujeres al pesimismo defensivo. Se discuten las implicaciones psicoeducativas de estos hallazgos. [Resumo] A necesidade de autovaloración é inherente ao ser humano. Esta necesidade reflíctese nunha incesante procura de autoaceptación. En contextos competitivos, como o universitario, o medo ás consecuencias derivadas do fracaso leva a certos estudantes a adoptar algunhas estratexias coa finalidade de preservar a súa valía persoal. No presente traballo de investigación pretendemos determinar a prevalencia de ferramentas autoprotectoras como as de self-handicapping e pesimismo defensivo entre os estudantes universitarios, estimando se variábeis coma o xénero, a autoestima ou as metas académicas inflúen na súa utilización. Cara a realización do estudo levouse a cabo un deseño ex post facto prospectivo simple de corte transversal. Participaron no mesmo 1031 estudantes (890 mulleres e 141 homes) da Universidade da Coruña de entre 18 e 53 anos (M = 21.36; DT = 3.80). Os nosos resultados sinalan que a autoestima correlaciona negativamente con ambas as dúas estratexias. Asimesmo, o self-handicapping atópase positivamente vencellado a unha orientación evitativa e moderadamente a metas ego-ofensivas. Pola súa banda, as tendencias aproximativas ao rendemento e á aprendizaxe semellan inducir a algúns estudantes ao pesimismo defensivo. A análise por xéneros revela que os homes son máis proclives ao self-handicapping condutual e as mulleres ao pesimismo defensivo. Discútense as implicacións psicoeducativas destes achados. [Abstract] Self-worth is an inherent need for human beings. This issue has been reflected on a life-spanning struggle to maintain a sense of self-acceptance. One of the most highly competitive environments is university, where fear of failure consequences head certain students toward some self-worth protective strategies. In this project we have tried to determine what was the prevalence of some self-protective tools like self-handicapping or defensive pessimism among university students. We have also tried to figure out to what extent gender, self-esteem, and academic goals are linked to those strategies. Cross-section ex post factum simple prospective study has been used. A total of 1031 students (890 women and 141 men) from University of A Coruña aged between 18 and 53 (M = 21.36; SD = 3.80) have participated in the investigation. Our results show that self-esteem is inversely linked to self-handicapping and defensive pessimism. Additionally, self-handicapping is positive linked to avoidance goals, and it is also moderately joined to an offensive ego-orientation. On the other hand, both mastery and performance approach goals seem to lead students to defensive pessimism. Gender analysis shows that men are more engaged in behavioral self-handicapping and women are more inclined to defensive pessimism. Psychological and educational implications of our findings are discussed.
Palabras chave
Autoestima
Estudiantes universitarios
Estudiantes universitarios
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenido