• A renovación dos Coros Populares: unha cuestión identitaria 

      Tato-Fontaíña, Laura (Universidade da Coruña. Servizo de Publicacións, 2010)
      [Resumo] Estudo da función dos coros populares, do seu papel dentro da cultura galega e das polémicas que xeraron entre músicos, dramaturgos e, en xeral, entre todos os integrantes das Irmandades da Fala, ao longo da ...
    • A renovación dramática na Galiza e no Brasil: a muller como problema 

      Tato-Fontaíña, Laura (Universidade do Estado do Rio de Janeiro, 2009)
      [Resumo] Estudo comparativo da renovación dramática brasileira e da galega centrado, sobre todo, no tratamento que se deu ás figuras femininas a través de obras de Oswald de Andrade, Álvaro Moreyra, Joracy Camargo e Renato ...
    • Álvaro Cunqueiro na historia do teatro galego 

      Tato-Fontaíña, Laura (Consello da Cultura Galega, 2014)
      [Resumo] Este traballo contextualiza a obra dramática de Álvaro Cunqueiro dentro da historia do teatro galego para incluír o autor no denominado Grupo de Enlace. Segue coas difíciles circunstancias en que se estreou O ...
    • Historia do teatro galego. Das orixes a 1936 

      Tato-Fontaíña, Laura (A Nosa Terra, 1999)
      [Resumo] Primeira historia do teatro galego desde as orixes até 1936, cos seguintes capítulos: “Séculos Escuros e Ilustración”; “Período precursor”; “O teatro bilingüe”; “O teatro rexionalista”; “O teatro coas Irmandades ...
    • Mulleres e teatro 

      Tato-Fontaíña, Laura (Consello da Cultura Galega, 2011-04-27)
      [Resumo] Este traballo analiza o papel das mulleres na historia do teatro galego até 1936. Ábrese coa descoñecida “Tía Falcona” que protagonizou a peza representada en Allariz (Ourense) á que foi convidado o Tío Marcos da ...
    • O Grupo Ourensán e o teatro 

      Tato-Fontaíña, Laura (Através Editora, 2012)
      [Resumo] Análise das causas polas que Ramón Otero Pedrayo, Vicente Risco e, en xeral, os integrantes da Irmandade da Fala e do Grupo Nós de Ourense renunciaron á renovación e actualización do teatro na década de 1920.
    • O teatro actual 

      Tato-Fontaíña, Laura (A Nosa Terra, 1996)
      [Resumo] Capítulo 45 da Historia da literatura galega, de AA.VV. Comeza coas primeiras publicacións dramáticas da década de 1950 e, a seguir, “O Teatro Independente”, “Certames e publicacións”, “Autores”, “Manuel Lourenzo”, ...
    • O teatro galego da memoria: bases da investigación e catálogo de obras 

      Rivadulla Costa, Diego (Consello da Cultura Galega/Academia Galega de Teatro, 2022)
      [Resumo] O traballo constitúe unha primeira aproximación ao teatro galego sobre a guerra civil e a ditadura franquista, co obxectivo de ofrecer un inventario de obras publicadas e de espectáculos estreados arredor do tema ...
    • Que fai un arqueólogo en escena? Unha relectura d'A Lagarada de Ramón Otero Pedrayo 

      Fernández Pérez-Sanjulián, Carme (Consello da Cultura Galega, 2022)
      [Resumo] Análise da obra A Lagarada (1929), tradicionalmente definida como unha traxedia rural de fundo dionisíaco, a través da personaxe do arqueólogo. A partir desta figura revísanse as propostas da intelectualidade ...
    • Teatro e nacionalismo 

      Tato-Fontaíña, Laura (Edicións Laiovento, 1995)
      [Resumo] Esta obra estuda o desenvolvemento do teatro na cidade de Ferrol entre 1915 e 1936. Está estruturada en dúas partes. A primeira consta de cinco capítulos: “Ideoloxía e sociedade”, “Arredor do teatro popular”, ...
    • Teatro galego 1915-1931 

      Tato-Fontaíña, Laura (Laiovento, 1997)
      [Resumo] Ensaio que recolle os fenómenos máis destacados dun importante período da historia do teatro galego. O primeiro capítulo está centrado en “Os continuadores da Escola Rexional (1915-1918)”, que conseguiron crear ...
    • Unha cala no medio rural: o teatro na comarca de Ortigueira 

      Tato-Fontaíña, Laura (Servizo de Publicacións da Universidade de Santiago de Compostela, 1999)
      [Resumo]: Este capítulo recolle a actividade dramática na comarca de Ortigueira entre finais do século XIX e inicios de XX, abrindo a historiografía teatral galega ao ámbito rural e vilego, habitualmente secundarizado en ...