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Mostrando ítems 1-10 de 24
Identification, sympathy and football demand
(Asociación Cuadernos de Economía, 2012)
[Abstract:] This present work analyzes the effects derived from sympathy and identification links between fans and clubs in sports demand, at the same time considering psychosociological factors which affect the willingness ...
El índice de desarrollo humano: una aplicación microgeográfica al caso gallego.
(Asociación Galega de Ciencias Sociais, 2004)
[Resumen:] El presente trabajo plantea la construcción de un Indicador de Desarrollo
Humano Local (IDHL) como propuesta holística de medición del desarrollo a escala
municipal frente a los tradicionales indicadores de ...
Economía, sociedad y ética: una propuesta integrativa
(CSIC, 2011)
[Resumen:] El presente trabajo propone una revisión crítica de los diversos enfoques que proponen situar el hecho económico dentro del social, así como de las perspectivas que la Ética adopta sobre la economía. Partiendo ...
Del papel a los metamedios: la prensa ante el fin del ciclo impreso
(EPI SCP, 2016-05)
[Resumen] Se aborda el camino hacia la desaparición de los periódicos en soporte papel debido a la importante transformación del sector en los últimos anos como consecuencia, entre otros factores, del desarrollo de las ...
Advertising investment as a tool for boosting consumption: testing Galbraith's hypothesis for Spain
(Universidade Federal do Rio de Janeiro, 2014-12)
[Resumo]: A recessão que a maioria das economias mundiais suportaram nos últimos anos causou um grande interesse no estudo dos seus efeitos macroeconômicos. Neste contexto, ressurgiu o debate sobre os efeitos do investimento ...
Interest rate setting at the ECB: Individual preferences and collective decision making
(Elsevier, 2011)
We investigate whether the members of the Governing Council of the European Central Bank take into account the specific economic conditions of their states of origin, to set the interest rates for the euro area. Testing ...
Household Debt and Consumption Inequality: The Spanish Case
(Multidisciplinary Digital Publishing Institute, 2014)
[Abstract] The aim of this paper is twofold. On the one hand, we attempt to find out whether Spanish households took part in a process of substituting loans for wages during the period before the beginning of the current ...
Evolution over time of the determinants of preferences for redistribution and the support for the welfare state
(Taylor & Francis (Routledge):, 2013)
[Abstract:] The objective of this article is to analyse the determinants of preferences for redistribution in Spain both at an aggregate and regional level. Using country level data, we put to the test the Alesina and ...
Effects of competition on religious markets: some empirical evidence
(Taylor & Francis, 2008)
[Abstract:] The aim of this article is to assess, from an empirical point of view, the relative explanatory capacities of two hypotheses that address the link between economics and religion: the religious markets and the ...
Mercados de creencias versus hipótesis de la secularización: aspectos positivos y normativos
(Asociación Internacional de Economía Aplicada (ASEPELT), 2005)
[Resumen:] En el presente trabajo se aborda la dimensión objetiva del hecho religioso con la metodología propia del análisis económico, poniendo en cuestión las derivaciones de la tradicional hipótesis de la secularización, ...