Buscar
Mostrando ítems 1-6 de 6
Validity, Reliability, and Calibration of the Physical Activity Unit 7 Item Screener (PAU-7S) at Population Scale
(BioMed Central Ltd., 2021-07-17)
[Abstract] Background
Validation of self-reported tools, such as physical activity (PA) questionnaires, is crucial. The aim of this study was to determine test-retest reliability, internal consistency, and the concurrent, ...
Herramienta de identificación de situaciones de contagio en el deporte: FISICOVID-DXTGALEGO (Xunta de Galicia)
(Ministerio de Sanidad, Polítiica Social e Igualdad, 2021-03-08)
[Resumen] Este trabajo detalla la creación, desarrollo e integración de la herramienta FISICOVID-DXTGALEGO. Su principal objetivo es detectar situaciones de potencial contagio de la COVID-19 en el deporte, así como proponer ...
Screen Time and Parents’ Education Level Are Associated with Poor Adherence to the Mediterranean Diet in Spanish Children and Adolescents: The PASOS Study
(MDPI AG, 2021-02-16)
[Abstract] The aim of this study is to evaluate if screen time and parents’ education levels are associated with adherence to a Mediterranean dietary pattern. This cross-sectional study analyzed a representative sample of ...
Contacto y emociones en la enseñanza de deportes sociomotores de colaboración-oposición a futuros docentes de educación física
(Ediciones de la Universidad de Murcia, 2021-01-22)
[Resumen]: Partiendo de la conceptualización de los problemas afectivos derivados del contacto (PADC) estudiamos su influencia en el aprendizaje de Rugby, Balonmano y Voleibol. El trabajo, desarrollado en el contexto ...
Perception of the Sports Social Environment After the Development and Implementation of an Identification Tool for Contagious Risk Situations in Sports During the COVID-19 Pandemic
(Frontiers Research Foundation, 2021-08-05)
[Abstract] This study details the methodological process for creating a tool for the identification of COVID-19 potential contagion situations in sports and physical education before, during, and after practice and ...
Las emociones como dificultad didáctica en la enseñanza de prácticas motrices: los problemas afectivos derivados del contacto. Conceptualización
(Scielo, 2021-12)
[Resumen]: Las dificultades didácticas asociadas al contacto en las prácticas motrices son una realidad muchas veces
olvidada total o parcialmente en los procesos de enseñanza-aprendizaje de ese tipo de prácticas. Esta ...