Search
Now showing items 1-10 of 34
Perceptions of the resident of Santiago de Compostela regarding tourism: effects on hospitality
(Cogent OA, 2022-08-16)
[Abstract] Santiago de Compostela is one of the best-known pilgrimage routes
globally, and it connects many countries in Europe. Its historic center was recognized
as a UNESCO World Heritage Site in 1985. This article ...
Principales causantes de la actitud de los residentes: comparativa entre dos destinos de playa
(Associação Portuguesa para o Desenvolvimento Regional (APDR)., 2018)
[Resumen]: Desde los noventa, se han propuesto modelos causales que buscan explicar las actitudes de los residentes a partir de los beneficios y costes percibidos. El objetivo de este trabajo es determinar si existen ...
Proyección futura de las agencias de viajes presenciales en España: la percepción de los usuarios
(Universidad Estatal Península de Santa Elena: Instituto de Investigación Científica y Desarrollo de Tecnologías (INCYT), 2023)
[Resumen] El l futuro de las agencias de viajes tradicionales desde la perspectiva de usuarios presenciales y onlinefue abordado. En este trabajo de investigación se estudió si las agencias físicas, están preparadas ...
The Development of the Hospitality Sector Facing the Digital Challenge
(MDPI, 2022-06)
[Abstract] The widespread use of the Internet has changed consumer buying behavior, especially among tourists, considering the intangibility of the tourist product. Although globally the modern tourist is a consumer of the ...
Entrepreneurship and Technological Innovation: The Micro-enterpreneur in Mexico
(Elsevier, 2022)
[Abstract]: Entrepreneurship has gained importance in the field of research due to its ability to dynamize the economy. Knowing how technological expertise and access to financing influence business performance will enable ...
La gestión del comité ético de las empresas medianas: un estudio empírico
(Associação Portuguesa para o Desenvolvimento Regional (APDR)., 2023)
[Resumen]: En la responsabilidad social de las empresas (RSE), los dueños, socios o directivos se enfrentana la disyuntiva de elegir una metodología flexible y adaptable, como la Norma SGE21, la cualsugiere designar a un ...
Estudio de un caso de éxito en el desarrollo del marketing digital en el sector turístico durante la pandemia: la agencia de viajes Miramar Cruises de A Coruña
(Aranzadi, 2024)
[Resumen] En este capítulo se aborda la importancia que tiene el marketing digital en la industria turística, y como las organizaciones del sector tuvieron que hacer frente y adaptarse a la pandemia de COVID-19. La tendencia ...
A Conceptual Framework Proposal Regarding the Engagement of Hotels in the Modern Fight against Unsustainable Food Practices
(MDPI, 2023)
[Abstract] The ecological crisis that emerged rapidly in the 2000s because of vertiginous economic growth is still one of the dominant themes today. This unprecedented phenomenon has led to intense political-economic and ...
Factores tecnológicos, capital humano y el comercio electrónico en las Mipymes de León Guanajuato
(Universidad de Sonora, 2022)
[Resumen] El comercio electrónico es una herramienta necesaria, que apoya a la sobrevivencia de las micro, pequeñas y medianas empresas (Mipymes), pero existen factores tecnológicos que influyen en su adopción. Por tanto, ...
University Training in Tourism for People With Intellectual Disabilities From an EDI Perspective as an Engine for Inclusion: The Case of Spain
(IGI Global, 2024)
[Abstract] This research analyses the structure of university training offerings for individuals with intellectual disabilities within the Spanish university system. The Spanish territory will be used as a case study due ...