Browsing Investigación (FCOM) by Title
Now showing items 201-207 of 207
-
Use of social media for health education and corporate communication of hospitals
(EPI SCP, 2018)[Abstract] The main objective of this work is to obtain an in-depth understanding of digital communication strategies employed by hos-pitals by comparing and contrasting the digital communication of two hospitals of reference ... -
Uso de la práctica imaginada para el afrontamiento de la competición en piragüismo slalom
(Colegio Oficial de la Psicología de Madrid, 2022)[Resumen]: En piragüismo slalom, la Práctica Imaginada (PI) es una de las técnicas de preparación mental más utilizadas como rutina precompetitiva. Este trabajo presenta una intervención psicológica para mejorar el ... -
Uso de Twitter durante los debates electorales televisados en los comicios andaluces de 2018
(Editorial de la Universidad de Sevilla, 2019)Twitter está consolidado como medio de comunicación política, despertando interés de candidatos y partidos por su capacidad de movilizar a los ciudadanos y articular una campaña a favor de sus propios intereses (Kreiss, ... -
Viajar entre lo virtual y lo real: turismo, marketing digital, tecnología y comunicación
(Mediaxxi-Formalpress, 2021) -
Violencia de género en período de pandemia de coronavirus en los países del G-20: campañas publicitarias en redes sociales
(Universidad Complutense de Madrid, Departamento de Historia de la Comunicación Social, 2022)[Resumen]: La pandemia provocada por el SARS-CoV-2 evidenció un incremento de los casos de violencia de género durante el confinamiento domiciliario y aislamiento social. El artículo aborda el estudio de las campañas ... -
Virus on the screen: consumption habits of the television audience in Spain and Italy (2019-2022)
(Universidad de Alicante, Departamento de Comunicación y Psicología Social, 2023)[Abstract]: The effects of the pandemic affect multiple areas of our lives, including those related to the media. In the television field, the pandemic came at a time of great transformation in the sector. After more than ... -
What Is WhatsApp for? Developing Transmedia Skills and Informal Learning Strategies Through the Use of WhatsApp: A Case Study With Teenagers From Spain
(SAGE, 2020-07-27)[Abstract] Smartphones and WhatsApp are, respectively, the medium and application that Spanish teenagers most want. However, research into the use of WhatsApp is still quantitatively and qualitatively limited. In addition, ...