Desenvolvemento dunha Gaita MIDI de Alto Rendemento para Músicos Profesionais

Not available until 2025-04-08
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/39529Collections
Metadata
Show full item recordTitle
Desenvolvemento dunha Gaita MIDI de Alto Rendemento para Músicos ProfesionaisAuthor(s)
Directors
Fernández-Caramés, Tiago M.Cabado Lousa, Bruno
Date
2024-06Center/Dept./Entity
Universidade da Coruña. Facultade de InformáticaDescription
Traballo fin de grao (UDC.FIC). Enxeñeria informática. Curso 2023/2024Abstract
[Resumo]: O obxectivo deste traballo é a creación dunha gaita electrónica de baixo custo e alto rendemento,
a cal debe achegar a súa experiencia de uso o máximo posible ao dunha gaita real. O
motivo disto é que está especificamente orientada a gaiteiros avanzados (quen requiren dunha
maior precisión e rendemento), de modo que poidan estudar, compoñer, producir…
Este traballo iniciou coa elección do mellor protocolo dado este obxectivo, escollendo
MIDI debido ás súas capacidades e á súa ampla extensión no mundo da música dixital, e coa
análise das distintas gaitas electrónicas existentes. Ao mesmo tempo recolléronse e estudaron
as necesidades dos gaiteiros, dende principiantes ata profesionais.
Unha vez estiveron preparados os datos necesarios, creouse unha maqueta software sobre
o hardware previamente montado polo titor Bruno Cabado. Esta maqueta foi programada
completamente en Arduino, facendo uso das librerías MIDI (para o control do protocolo) e
Adafruit (para a abstracción do tratamento da sensorización).
Durante a súa elaboración, tamén se estudaron todas e cada unha das distintas combinacións de dedos posibles na gaita.
Isto achegou este extra de realismo á hora de tocar, por mor
da existencia de diferentes variacións con respecto á nota orixinal segundo a disposición da
dixitación.
Coa maqueta rematada, realizouse un deseño do modelo final en Blender. Foi impreso en
3D facendo uso dos programas Ultimaker Cura e Bambu Studio e, tras isto, integráronse nel
os subsistemas físicos.
Finalmente, adaptouse o software previo ao novo punteiro, engandindo o tratamento dos
sensores novos. [Abstract]: The goal of this project is to create a low-cost, high-performance electronic bagpipe that
closely replicates the experience of playing a real one. This is specifically aimed at advanced
pipers (who require greater precision and performance), so they can study, compose, and
produce music.
This project began with the selection of the best protocol aiming this objective, choosing
MIDI due to its capabilities and wide adoption in the digital music world, and with the analysis of the various existing electronic bagpipes. At the same time, the needs of pipers, from
beginners to professionals, were gathered and studied.
Once the necessary data were ready, a software prototype was created based on the hardware
previously assembled by the tutor Bruno Cabado. This prototype was completely programmed in Arduino,
using the MIDI (for protocol control) and Adafruit libraries (for sensor
processing abstraction).
During its development, a study was also conducted on all the different possible finger
combinations on the bagpipe. This adds an extra layer of realism when playing, due to the
existence of different variations of the original note depending on the fingering.
With the prototype completed, the final model was designed in Blender. It was 3D printed
using the programs Ultimaker Cura and Bambu Studio and, after this, the physical subsystems
were integrated.
Finally, the previous software was adapted to the new chanter, adding support for the new
sensors.
Keywords
Gaita MIDI
Músicos Profesionais
Arduino
Sensorización
Blender
Impresión 3D
MIDI
MIDI Bagpipe
Professional Musicians
Sensorization
3D printing
Músicos Profesionais
Arduino
Sensorización
Blender
Impresión 3D
MIDI
MIDI Bagpipe
Professional Musicians
Sensorization
3D printing
Rights
Todos os dereitos reservados. Todos los derechos reservados.