Deconstruír o erotismo poético desde as nonmonogamias. Estudo e relectura da poesía erótica galega e da súa recepción crítica na primeira década do século XXI
Ver/ abrir
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/33507
A non ser que se indique outra cousa, a licenza do ítem descríbese como Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenido
Coleccións
- Teses de doutoramento [2154]
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
Deconstruír o erotismo poético desde as nonmonogamias. Estudo e relectura da poesía erótica galega e da súa recepción crítica na primeira década do século XXITítulo(s) alternativo(s)
La déconstruction de l'érotisme poétique à partir des non-monogamies. Étude et relecture de la poésie érotique galicienne et de sa réception critique dans la première décennie du XXIe siècleAutor(es)
Director(es)
Fernández Pérez-Sanjulián, CarmeSegarra, Marta
Data
2020Resumo
[Resumo] O obxectivo da presente tese foi estudar a influencia do sistema monógamo, en canto concepto ideolóxico, no proceso de lectura da poesía erótica galega contemporánea publicada de 2000 a 2010. A nosa hipótese de partida foi que, malia se anunciar a morte da autoría a comezos do século XX, a recepción da poesía erótica estaba a realizarse en chave biográfica, xa que as voces poéticas semellan sexualizárense segundo o sistema sexo-xénero, a orientación sexual e a orientación relacional (asumida, practicamente na totalidade dos casos, como monógama) da figura autorial.
Así, para este propósito analizamos o discurso da crítica para coñecermos con
profundidade como se entenden os praceres e os afectos durante o correspondente
período; e, ao tempo, traballamos directamente cos poemas para comprobar se a
lectura establecida tanto pola crítica como polo público lector é a única posible ou se,
pola contra, están a silenciarse unha serie de lecturas-outras canto ás sexualidades se
refire. Puidemos constatar, en definitiva, como a partir da deconstrución da ollada
lectora e da adopción dunha óptica non-monógama se poden decodificar unha gran cantidade de mensaxes do máis diversas e transgresoras que se están a perder por causa do pensamento hexemónico. [Resumen] El objetivo de la presente tesis fue analizar la influencia del sistema monógamo, en cuanto concepto ideológico, durante el proceso de lectura de la poesía erótica gallega contemporánea publicada de 2000 a 2010. Nuestra hipótesis de partida fue que, a pesar de anunciarse la muerte de la autoría a comienzos del siglo XX, la recepción de la poesía erótica estaba realizándose en clave biográfica, ya que las voces poéticas parecen sexualizarse según el sistema sexo-género, la orientación sexual y la
orientación relacional (asumida, prácticamente en la totalidad de los casos, como
monógama) de la figura autorial. Así, analizamos el discurso de la crítica para
conocer con profundidad cómo se entienden los placeres y los afectos durante este
período; como también trabajamos directamente con los poemas para comprobar si la
lectura establecida tanto por la crítica como por el público lector es la única posible o
si se están silenciando una serie de lecturas-otras en lo relativo a las sexualidades.
Constatamos, en definitiva, cómo a partir de la deconstrucción de la mirada lectora y
de la adopción de una óptica no-monógama se pueden decodificar una gran cantidad
de mensajes diversos y transgresores que se están perdiendo por causa del
pensamiento hegemónico. [Abstract] The goal of this dissertation is to analyse the influence of the “monogamous system”, as an ideological concept, in the reading process of contemporary Galician erotic poetry published between 2000 and 2010. Our initial hypothesis was that although the end of authorship was announced at the beginning of the twentieth century, the reception of erotic poetry continues to be done from a biographical perspective, since the poetic voices seem to be sexualized following the sex-gender system, sexual
orientation and interpersonal relationship (in most cases assumed as monogomous) of
the author. We analyse the critics’ discourse to deep dive into how pleasure and
affection were perceived during this period. Besides, we deal directly with the poems
to understand if these already established readings produced by critics and readers are
the only possible ones or if other readings (in relation to sexuality) might be hidden.
In short, we establish that, deconstructing the reader’s perspective and adopting a nonmonogomous viewpoint, we can decode many diverse and transgressive messages
that are lost due to hegemonic ideology.
Palabras chave
Poesía galega-21º século
Erotismo poético
Poesía erótica galega
Poesía gallega-21º siglo
Poesía erótica gallega
Erotismo poético
Poesía erótica galega
Poesía gallega-21º siglo
Poesía erótica gallega
Descrición
Programa Oficial de Doctorado en Estudios Literarios. 5020V01
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenido Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor ou materia.
-
Experiencia del poema y asidero plástico, de Luis Cernuda a Rosalía Castro
Caparrós Esperante, Luis (2021)[Resumen]: La expresión ‘asidero plástico’ la usa Cernuda para describir la necesidad de anclar el poema en los sentidos, de darle consistencia material para hacerlo creíble o ‘verdad’. Más allá de su lectura, el poema es ... -
La poesía moderna abusiva: la tensión poética en Juan de Mena
Heusch, Carlos (Universidade da Coruña, 2007)[Resumo] Estudo da cuestión da “novidade” na poesía de Juan de Mena e da lexitimidade ou non, para o devandito poeta, dunha “poesía moderna” á que tilda moi suxestivamente de “abusiva”. Algúns poemas soltos seus plantexan ... -
Nicomedes-Pastor Díaz Corbelle, Poesía completa. Introducción, edición y notas de Luis Caparrós Esperante.
Caparrós Esperante, Luis; Díaz Corbelle, Nicomedes Pastor (Universidad de Alicante., 2006)