Crebando miolos. A promoción da aprendizaxe cooperativa a través da técnica puzzle.
Ver/ abrir
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/33008
A non ser que se indique outra cousa, a licenza do ítem descríbese como Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Coleccións
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
Crebando miolos. A promoción da aprendizaxe cooperativa a través da técnica puzzle.Autor(es)
Data
2022Cita bibliográfica
Lorenzo Castiñeiras, Juan José (2022): Crebando miolos. A promoción da aprendizaxe cooperativa a través da técnica puzzle. En García Naya, J.A. (ed.) (2022). Contextos universitarios transformadores: a innovación como eixo vertebrador da docencia. VI Xornadas de Innovación Docente. Cufie. Universidade da Coruña. A Coruña (pág. 147-159). DOI capítulo: https://doi.org/10.17979/spudc.000016.147 DOI libro: https://doi.org/10.17979/spudc.000016
Resumo
[Resumen] Esta experiencia de innovación docente deseñouse para a docencia presencial na materia Tecnoloxías da información e a comunicación aplicadas á intervención logopédica, optativa de 3º curso do Grao en Logopedia. Polas súas características, esta proposta podería adaptarse á docencia semipresencial ou mesmo a aquela que se imparte nun formato totalmente virtual. Baseada na aplicación da técnica puzzle e con diversas fases (que transitan do traballo individual ao cooperativo, pasando entremedias polo grupal), a dinámica fundaméntase en acadar un coñecemento amplo sobre aplicacións e recursos web de utilidade para a intervención logopédica, que culmina coa creación dun entorno virtual e colectivo para a aprendizaxe que recolla todo o traballo desenvolto ao longo do curso, de utilidade presente e futura. Co acento na promoción da participación e motivación do alumnado, dende un enfoque realmente cooperativo, e dende unha orientación á creación de contidos, os resultados permiten contrastar a efectividade da proposta nas dimensións citadas, tanto no plano académico como na satisfacción docente e discente. Por todo, a metodoloxía deseñada semella de utilidade para abordar as competencias propias desta materia, coa posibilidade de ser aplicada noutros graos, materias ou cursos, coas adaptacións pertinentes. [Abstract] This experience of teaching innovation has been designed for face-to-face teaching in the subject Information and communication technologies applied to speech therapy intervention, optional for the 3rd year of the Degree in Speech Therapy. Due to its characteristics, this proposal could be adapted to part-time teaching or even teaching in a completely virtual format. Based on the application of the puzzle technique and with various phases (moving from individual to cooperative work, through the group), the dynamic is based on gaining a broad knowledge of applications and web resources useful for speech therapy intervention, culminating in the creation of a virtual and collective environment for learning that collects all the work developed throughout the course, of present and future utility. With the emphasis on promoting student participation and motivation, from a truly cooperative approach, and from an orientation to content creation, the results allow us to contrast the effectiveness of the proposal in the dimensions mentioned, both academically and in teacher and student satisfaction. However, the designed methodology seems useful to address the competencies of this subject, with the possibility of being applied in other degrees, subjects or courses, with the relevant adaptations.
Palabras chave
TIC
Técnica puzle
Aprendizaxe cooperativa
Logopedia
Innovación educativa
ICT
Puzzle technique
Cooperative learning
Speech therapy
Educational innovation
Técnica puzle
Aprendizaxe cooperativa
Logopedia
Innovación educativa
ICT
Puzzle technique
Cooperative learning
Speech therapy
Educational innovation
Descrición
Colección: Contextos Universitarios Transformadores (CUT). Número 7
Versión do editor
Dereitos
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)