Show simple item record

dc.contributor.advisorSánchez-Bello, Ana
dc.contributor.authorFernández-Sánchez, Andrea
dc.date.accessioned2021-07-28T17:12:19Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/28238
dc.descriptionPrograma Oficial de Doutoramento en Equidade e Innovación en Educación. 5016V01es_ES
dc.description.abstract[Resumo] Este estudo trata de determinar as preferencias, valores e experiencias que conforman a base da elección de estudios debido a crecente desafección cara as materias científico-técnicas e o descenso das vocacións científicas agravada no caso feminino. Neste estudio analizáronse os procesos docentes das materias de programación de 1º da ESO e tecnoloxía de 4º da ESO de dous centros de Galicia, para determinar a súa influencia na percepción, imaxe e actitudes cara a ciencia e tecnoloxía e a ciencia escolar. Para coñecer a perspectiva dos/das estudantes optouse polo desenvolvemento dun estudio multicaso instrumental constituído por dous casos para alcanzar unha comprensión máis profunda sobre as actitudes, bagaxe e preferencias dos/das estudantes cara as materias científico-tecnolóxicas. Ademais de permitirnos captar cal é a imaxe e representación que ten o alumnado sobre o traballo científico e os valores e experiencias nos que os/as estudantes fundamentan as súas eleccións, empregando sempre unha perspectiva de xénero. Tras analizar os diversos factores que repercuten no declive actitudinal cara a CeT, así como a menor presencia das mulleres nestes eidos de estudio. Chegamos a conclusión da necesidade de abordar fenómenos multifactoriais interrelacionados cuxas causas se atopan dentro e fora dos muros das institucións educativas.es_ES
dc.description.abstract[Resumen] Este estudio trata de determinar las preferencias, valores y experiencias que conforman la base de la elección de estudios por la creciente desafección hacia las materias científico-técnicas y el descenso de las vocaciones científicas, agravado en el caso femenino. Para determinar la influencia de las metodologías activas de enseñanza-aprendizaje en la percepción, imagen y actitudes hacia la CyT y la ciencia escolar se analizaron los procesos docentes de las materias de programación de 1º ESO y tecnología de 4º de dos centros de Galicia. Para conocer la perspectiva del alumnado y alcanzar una comprensión más profunda sobre sus actitudes, bagaje y preferencias hacia las materias científico-tecnológicas se optó por el desarrollo de un estudio multicaso-instrumental constituido por dos casos, por además permitirnos capturar la imagen y representación que posee el alumnado sobre el trabajo científico y los valores y experiencias en los basan sus elecciones empleando una perspectiva de género. Tras analizar los diversos factores que repercuten en el declive actitudinal hacia la CyT y en la menor presencia de mujeres en estos campos. Llegamos a la conclusión de la necesidad de abordar fenómenos multifactoriales interrelacionados cuyas causas se encuentran dentro y fuera de los muros de las instituciones educativas.es_ES
dc.description.abstract[Abstract] This study tries to disclose the priorities, values, and experiences which form the base of young people’s educational choices due to the growing disaffection towards scientific-technical subjects and the decline of scientific vocation, compounded in the case of women. To determine the influence that exerts active teaching-learning methodologies on the perception, attitudes, and depiction of S&T and school science, we explore and analyse the educational processes of programming course - in the 1st year of Secondary Education - and technology course - 4th year of Secondary Education - of two centres in Galicia. To reach a deeper understanding of student’s attitudes, backgrounds, and preferences towards scientific-technological subjects, an instrumental multi-case study has been developed. Also, this methodology enables us to capture the image and representation that students held about scientific work and the values and experiences that they base their choices, using a gender perspective. After analysing multiple factors affecting attitude decline towards S&T and the lower presence of women in these study fields. We conclude with the approach of interconnected multifactorial phenomena whose causes lie within and out of the walls of educational institutionses_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsOs titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenidoes_ES
dc.subjectMujeres en la educaciónes_ES
dc.subjectPsicología del aprendizajees_ES
dc.subjectCiencias-Estudio y enseñanzaes_ES
dc.titleImagen, percepción y actitudes hacia las ciencias en la educación secundaria: una perspectiva de géneroes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesises_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesses_ES
dc.date.embargoEndDate2023-07-22es_ES
dc.date.embargoLift2023-07-22


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record