Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • 2. Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Sportis. Scientific Journal of School Sport, Physical Education and Psychomotricity
  • REV - SPORTIS - Vol. 06, Nº 03, 2020
  • View Item
  •   DSpace Home
  • 2. Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Sportis. Scientific Journal of School Sport, Physical Education and Psychomotricity
  • REV - SPORTIS - Vol. 06, Nº 03, 2020
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Percepciones de profesores en formación sobre las prácticas pedagógicas supervisadas de educación física

Thumbnail
View/Open
REV - SPORTIS_ 2020_6-3_art_2.pdf (562.9Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/27113
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 España
Collections
  • REV - SPORTIS - Vol. 06, Nº 03, 2020 [9]
Metadata
Show full item record
Title
Percepciones de profesores en formación sobre las prácticas pedagógicas supervisadas de educación física
Alternative Title(s)
Perceptions of Teachers in Training on the Supervised Physical Education Pedagogical Practices
Author(s)
Souza de Carvalho, Ricardo
Castillo Retamal, Marcelo
Castillo-Retamal, Franklin
Faúndez Casanova, César
Bassoli de Oliveira, Amauri
Souza, Vânia de Fátima Matias
Date
2020-09
Citation
Souza de Carvalho, R., Castillo Retamal, M., Castillo Retamal, F., Faúndez Casanova, C., Bassoli de Oliveira, A., & Matias de Souza, V. (2020). Percepciones de profesores en formación sobre las prácticas pedagógicas supervisadas de educación física. Sportis. Scientific Journal of School Sport, Physical Education and Psychomotricity, 6(3), 426-446. https://doi.org/10.17979/sportis.2020.6.3.6643
Abstract
[Resumen] La práctica pedagógica supervisada (PPS) es un momento en que los estudiantes se enfrentan directamente con la realidad que tendrán en sus futuras actividades profesionales y se convierte en un espacio formativo en el que los futuros profesores desarrollan acciones pedagógicas en situaciones de la vida real. El objetivo de este estudio fue conocer las percepciones de profesores en formación de una universidad regional del sur de Chile sobre su proceso de formación práctica. Es una investigación de tipo cuantitativa donde participaron 95 profesores en formación. Los profesores en formación valoran los espacios de formación práctica, pero visualizan distanciamiento entre lo que se enseña en clases en la universidad y la realidad escolar.
 
[Abstract] Supervised pedagogical practice (SPP) is a time when students face directly the reality they will have in their future professional activities, and becomes a training space in which future teachers can develop their pedagogical actions in real life situations. The aim of this study was to know the perceptions of professors in training from a regional university in southern Chile about their practical training process. It is a qualitative research where 95 teachers in training participated. Teachers in training value practical training spaces, but visualize a distance between what was taught in classes at the university and school reality.
 
Keywords
Práctica pedagógica supervisada
Educación Física
Formación de profesores
Supervised pedagogical practice
Physical education
Teacher training
 
Editor version
https://doi.org/10.17979/sportis.2020.6.3.6643
Rights
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 España
ISSN
2386-8333

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback