Two Speeds: Time of Three Opera and Time of Users
View/ Open
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/25373Collections
Metadata
Show full item recordTitle
Two Speeds: Time of Three Opera and Time of UsersAlternative Title(s)
Dos velocidades: el tiempo de las tres óperas y el tiempo de los usuariosAuthor(s)
Date
2020Citation
Leto, Francesca. 2019. «Dos Velocidades: El Tiempo De Las Tres óperas Y El Tiempo De Los Usuarios». Actas De Arquitectura Religiosa Contemporánea 6 (diciembre), 68-83. https://doi.org/10.17979/aarc.2019.6.0.6230
Abstract
[Resumen] La forma de la fe es una forma viva que comienza desde una Urform, de acuerdo con una forma estética. El arte y la arquitectura
tienen la misma capacidad virtual de ritual para crear el mundo contraintuitivo. Tenemos dos formas de transmitir
fe: repetición y emoción. La repetición es la forma de ritual y la emoción es lo que las tres óperas deben tener en común.
Liturgia, Arte y Arquitectura se entienden como opus. Existe una relación temporal entre la transformación vital de estas
ópera y el usuario. Las formas cambian con el tiempo y deben continuar comunicándose en función de una relación positiva
con los usuarios. En el contexto italiano, hay una fractura entre algunos usuarios y la realización del formulario. La fractura
necesita ser reconciliada a través de la educación adecuada de fieles y líderes. Se destaca el proceso metodológico para la
adaptación litúrgica de la iglesia de los padres tolentinos, en Venecia, realizada por Alberto Gianfreda. [Abstract] The form of faith is a living form, starting from a Urform, according to an aesthetics manner. Art and architecture have the
same virtual capacity of ritual to create the counterintuitive world. We have two ways of transmitting faith: repetition and
emotion. Repetition is the form of the ritual and emotion is what all the three opera must have in common. Liturgy, Art and
Architecture are understood as opus. There is a temporal relationship between vital becoming of this three opera and the
user. Forms change over time and they should continue communicating on the basis of a positive relationship with users. In
the Italian context there is a fracture between some users and the making of the form. The fracture needs to be reconciled
through an appropriate education of principals and worshippers. The methodological process for Alberto Gianfreda’s liturgical
adaptation of Tolentini’s church in Venice is brought to attention.
Keywords
Opera
Repetition
Emotion
Alberto Gianfreda
Tolentini
Repetición
Emoción
Tolentinos
Repetition
Emotion
Alberto Gianfreda
Tolentini
Repetición
Emoción
Tolentinos
Editor version
Rights
Atribución-NoComercial 4.0 España
ISSN
2340-5503