Palabras que moven o mundo: o ensino da literatura máis aló das aulas universitarias
Ver/ abrir
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/22438
A non ser que se indique outra cousa, a licenza do ítem descríbese como Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España
Coleccións
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
Palabras que moven o mundo: o ensino da literatura máis aló das aulas universitariasData
2019Cita bibliográfica
Muriano Rodríguez, M. M.; Mosquera Castro, E. (2019): “Palabras que moven o mundo”: o ensino da literatura máis aló das aulas universitarias. En De la Torre Fernández, E. (ed.) (2019). Contextos universitarios transformadores: construíndo espazos de aprendizaxe. III Xornadas de Innovación Docente. Cufie. Universidade da Coruña. A Coruña (pág. 269-290). DOI: https://doi.org/10.17979/spudc.9788497497121.269
Resumo
[Resumen] “Palabras que moven o mundo” é un proxecto interdisciplinar levado a cabo no curso 2017/2018 no
marco de tres materias do Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria
e Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanza de Idiomas en que participou o alumnado do módulo
específico de Linguas e Literaturas galega e castelá. Asenta na vindicación do hábitat e gravita arredor
de tres elementos sobre os que queremos reformular a práctica docente: o espazo público, o uso da
palabra escrita por parte de quen transita por este e a poesía, desde a convicción de que existe unha
retroalimentación positiva entre todos eles. Así, a súa implementación contribuíu a facer máis habitábeis
os espazos intervidos e estes actuaron, asemade, como resortes de visibilidade para o xénero poético e
fomentaron a lectura fóra dos espazos en que esta constitúe unha práctica excesivamente ritualizada,
promovendo a formación do alumnado en metodoloxías activas e ampliando a súa concepción de
literatura e dos espazos en que debe proxectarse. Outrosí, a potencialidade transformadora do proxecto
favoreceu tamén que o alumnado se decatase da importancia do espazo público como ámbito de
diálogo e reflexión social e da dimensión das artes como xeradoras de pensamento crítico. [Abstract] Abstract:“Words to Rock the World” is an interdisciplinary project carried out during the 2017/2018
academic year in the context of three subjects belonging to the Master’s Degree in Teacher Training
(University of A Coruña) and involving students from the module on Language and Literature in Galician
and Spanish. Grounded on a particular interest in space, the project is organized around three elements
and their potential intersections: public spaces, the use of the written word by those who inhabit such
spaces, and (the vindication of) poetry. Its implementation has contributed to making the featured
spaces more habitable, while adding visibility to the poetic genre and promoting the act of reading poetry
in broader – and less ritualised – contexts and spaces. This, in turn, has served to train students in
various methodologies of active learning as well as to widen their approach to literature, both in itself
and in relation to the spaces in which it is usually consumed. In addition, the transforming potential of
this project has also helped students to apprehend the importance of public spaces as sites of dialogue
and social reflection, while reinforcing the potential of various artistic manifestations to engender critical
thinking.
Palabras chave
Dereito ao hábitat
Ensino-aprendizaxe da literatura
Formación do profesorado
Aprendizaxe cooperativa
Right to public spaces
The teaching and learning of literature
Teacher training programme
Cooperative learning
Ensino-aprendizaxe da literatura
Formación do profesorado
Aprendizaxe cooperativa
Right to public spaces
The teaching and learning of literature
Teacher training programme
Cooperative learning
Dereitos
Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España