Skip navigation
  •  Inicio
  • UDC 
    • Cómo depositar
    • Políticas do RUC
    • FAQ
    • Dereitos de Autor
    • Máis información en INFOguías UDC
  • Percorrer 
    • Comunidades
    • Buscar por:
    • Data de publicación
    • Autor
    • Título
    • Materia
  • Axuda
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Acceder
  •  Galego 
    • Español
    • Galego
    • English
  
Ver ítem 
  •   RUC
  • Escola Internacional de Doutoramento (EIDUDC)
  • Teses de doutoramento
  • Ver ítem
  •   RUC
  • Escola Internacional de Doutoramento (EIDUDC)
  • Teses de doutoramento
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Metas académicas, deberes escolares y aprendizaje en estudiantes de secundaria

Thumbnail
Ver/abrir
RegueiroFernandez_Bibiana_TD_2018.pdf (4.710Mb)
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/21560
Coleccións
  • Teses de doutoramento [2227]
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítem
Título
Metas académicas, deberes escolares y aprendizaje en estudiantes de secundaria
Autor(es)
Regueiro, Bibiana
Director(es)
Núñez Pérez, José Carlos
Valle Arias, Antonio
Data
2018
Centro/Dpto/Entidade
Universidade da Coruña. Departamento de Psicoloxía Evolutiva e da Educación
Resumo
[Resumen] Metas académicas, deberes escolares y aprendizaje en estudiantes de secundaria. El objetivo general de esta Tesis Doctoral ha sido profundizar en la realización de los deberes escolares atendiendo al concepto multidimensional de compromiso (engagement): compromiso motivacional, cognitivo y conductual. Se trata de aspectos claves que condicionan la calidad del proceso de realización de los deberes, del aprendizaje y del rendimiento académico. Para el abordaje de este objetivo se han diseñado y llevado a cabo varias investigaciones empíricas, que han dado lugar a seis publicaciones en revistas incluidas en el Journal of Citation Reports. El desarrollo de los estudios que componen esta Tesis Doctoral nos ha permitido extraer las siguientes conclusiones: a) entre los diferentes grupos poblacionales inmigrantes y nativos existen diferencias en los deberes y sus resultados; b) la implicación parental decrece a medida que los alumnos asisten a cursos superiores; c) deterioro progresivo en dos pilares importantes para el aprendizaje: la motivación y la implicación; y d) los deberes son vistos como una actividad rutinaria y sus actitudes hacia ellos suelen ser más negativas según los estudiantes van avanzando de curso, llegando a percibirlos más como una imposición de sus profesores que hay que realizar para obtener una buena nota que como una actividad motivadora, útil y favorecedora de aprendizajes profundos y significativos.
 
[Resumo] Metas académicas, deberes escolares e aprendizaxe en estudantes de secundaria. O obxectivo xeral desta Tese Doutoral foi profundar na realización dos deberes escolares atendendo ao concepto multidimensional de compromiso (engagement): compromiso motivacional, cognitivo e condutual. Trátase de aspectos claves que condicionan a calidade do proceso de realización dos deberes, da aprendizaxe e do rendemento académico. Para a abordaxe deste obxectivo deseñáronse e leváronse a cabo varias investigacións empíricas, que deron lugar a seis publicacións en revistas incluídas no Journal of Citation Reports. O desenvolvemento dos estudos que compoñen esta Tese Doutoral permitíronnos extraer as seguintes conclusións: a) entre os diferentes grupos poboacionais existen diferenzas nos deberes e nos seus resultados; b) a implicación parental decrece a medida que os alumnos asisten a cursos superiores; c) deterioro progresivo en dous pilares importantes para a aprendizaxe: a motivación e a implicación; e d) os deberes son vistos como unha actividade rutineira e as súas actitudes cara a eles adoitan ser máis negativas segundo os estudantes van avanzando de curso, chegando a percibilos máis como unha imposición dos seus profesores que hai que realizar para obter unha boa nota que como unha actividade motivadora, útil e favorecedora de aprendizaxes profundas e significativas.
 
[Abstract] Academic goals, homework, and learning in high school students. The aim of this Doctoral Thesis has been to go deeper into homework performance, attending the multidimensional concept of engagement: motivational engagement, cognitive and behavioral. It is about the key aspects that determine the quality of homework performance process, the learning, and the academic achievement. To address the objective of this Doctoral Thesis several empirical studies have been designed and carried out, which have led to six publications on journals included on the Journal of Citation Reports. The development of studies that compose this Doctoral Thesis has allowed us to draw the following conclusions: a) between the different population groups there are differences in homework and its results; b) parental involvement decreases as students attend higher levels; c) there is a progressive deterioration in two important pillars for learning: motivation and involvement; and d) homework is seen as a routine activity and attitudes toward it tends to be more negative as they progress through school, perceiving it more as a teachers’ imposition that must be done to obtain good grades than as a motivating activity, useful and flattering of deep and profound learning.
 
Palabras chave
Psicología del aprendizaje
Enseñanza secundaria-Programas de estudios
Rendimiento escolar
Motivación en educación
Deberes escolares
Compromiso
Metas académicas
Aprendizaje
Secundaria
 
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenido

Listar

Todo RUCComunidades e colecciónsPor data de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulaciónEsta colecciónPor data de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulación

A miña conta

AccederRexistro

Estatísticas

Ver Estatísticas de uso
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Suxestións