A Inspección Educativa: unha perpectiva de xénero
Ver/ abrir
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/18413Coleccións
- Teses de doutoramento [2150]
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
A Inspección Educativa: unha perpectiva de xéneroAutor(es)
Director(es)
Sánchez Bello, AnaData
2017Centro/Dpto/Entidade
Universidade da Coruña. Departamento de Pedagoxía e DidácticaResumo
[Resumo]
Esta investigación na que se analizan os procesos de desigualdade de xénero na Inspección
Educativa en Galicia ten como obxectivo descubrir, a través da realización de historias de
vida a mulleres e varóns que desempeñan esta profesión, que aspectos están influíndo para
que haxa unha menor representación de inspectoras neste pasto de responsabilidade na nasa
comunidade autónoma.
Para coñecer a perspectiva das inspectoras e inspectores como axentes directamente
implicados, optouse polo desenvolvemento dun estudo multicaso instrumental constituido por
dez casos de estudo e á parte, seis mini-casos conformados por seis directoras de Institutos de
Educación Secundaria que permitían triangular a información proporcionada pala Inspección.
O estudo multicaso instrumental permitía analizar este fenómeno no seu conxunto e desvelar
as converxencias e diverxencias que gardan entre si os dez casos principais.
No que respecta ás conclusións, non se pode faJar dun único factor que repercuta na menor
presenza de mulleres en cargos de Inspección Educativa, senón que hai que falar dun
fenómeno multifactorial. [Resumen]
Esta investigación en la que se analizan los procesos de desigualdad de género en la
lnspección Educativa en Galicia tiene como objetivo descubrir, a través de la realización de
historias de vida a mujeres y varones que desempeñan esta profesión, que aspectos están
influyendo para que haya una menor representación de inspectoras en este puesto de
responsabilidad en nuestra comunidad autónoma.
Para conocer la perspectiva de las inspectoras e inspectores como agentes directamente
implicados, se optó por el desarrollo de un estudio multicaso instrumental constituido por diez
casos de estudio y aparte, seis mini-casos conformados por seis directoras de Institutos de
Educación Secundaria que permitían triangular la información proporcionada por la
Inspección. El estudio multicaso instrumental permitía analizar este fenómeno en su conjunto
y desvelar las convergencias y divergencias que guardan entre sí los diez casos principales.
En lo que respecta a las conclusiones, no se puede hablar de un único factor que repercuta en
la menor presencia de mujeres en cargos de Inspección Educativa, sino que hay que hablar de
un fenómeno multifactorial [Abstract]
This research, in which I analyze gender inequality processes in the Education Inspectorate of
Galicia, aims to discover, which factors influence the lower representation of female
inspectors in Galicia, through the analysis of life histories provided by men and women who
work in this profession in this autonomous community.
In order to find out the perspective of men and women inspectors as the agents directly
involved; I opted for the development of an instrumental multicase study consisting of ten
case studies and separately, six mi-cases comprised of six high school headteachers, which
enabled the triangulation of the information provided by the Inspectorate. The instrumental
multicase study allowed the analysis of this phenomenon as a whole and revealed the
convergences and divergences that can be identified among the ten leading cases.
With regard to the conclusions, I cannot speak of a single factor affecting the lower
percentage of women in Education Inspectorate positions, rather, a multifactorial
phenomenon must be considered.
Palabras chave
Mujeres-Educación-Galicia
Inspección de escuelas-Galicia
Liderazgo en educación
Administración escolar
Inspección de escuelas-Galicia
Liderazgo en educación
Administración escolar
Descrición
Programa Oficial de Doutoramento en Innovación, Orientación e Avaliación Educativa. 517V01
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenido