Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.advisorRodríguez Romero, María Mar
dc.contributor.advisorFraguela Vale, Raúl
dc.contributor.authorGraña Varela, Apolinar
dc.contributor.otherUniversidade da Coruña. Departamento de Didácticas Específicases_ES
dc.date.accessioned2015-11-13T15:47:48Z
dc.date.available2015-11-13T15:47:48Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/15540
dc.description.abstract[Resumo] En esta investigación aproximámonos ao xogo popular como un elemento sociocultural na infancia e adolescencia de varias xeracións, que conviven nun concello da Costa da Morte. Abordamos o estudo do xogo tratando de describir o impacto e a evolución do fenómeno desde unha perspectiva diacrónica atendendo á súa complexidade, aos informantes, aos escenarios e a algúns elementos como a contorna, o xénero, os valores ou e as canles de comunicación, para deste xeito trazar un retrato do xogo popular na comunidade. Na busca por adaptarnos ao contexto e ao fenómeno de estudo, partimos dun enfoque antropolóxico, apoiándonos no emprego da etnografía como metodoloxía. O desenvolvemento da etnografía permítenos establecer unha relación direta coas nativas/os e cos escenarios, a través de entrevistas, observacións, fotografías, etc. Isto posibilita a exposición dun relato complexo e minucioso da realidade do xogo popular, a través das voces e vivencias da propia poboación interpelada. Podemos extraer como conclusión xeral que, malia ser un contexto rural no que a priori poderiamos pensar que os xogos populares ocuparían un lugar destacado nos hábitos lúdicos das distintas xeracións, tanto no lecer como na escola, a realidade nos amosa todo o contrario, constatando a debilidade do fenómeno actualmente.es_ES
dc.description.abstract[Resumen] En esta investigación nos aproximamos al juego popular como un elemento sociocultural en la infancia y adolescencia de varias generaciones, que conviven en un ayuntamiento de A Costa da Morte. Abordamos el estudio del juego atendiendo a su complejidad, a los informantes, a los escenarios y a algunos elementos como el entorno, el género, los valores o las vías de comunicación, para de esta manera trazar un retrato del juego popular en la comunidad. En la búsqueda por adaptarnos al contexto y al fenómeno de estudio, partimos de un enfoque antropológico, apoyándonos en el empleo de la etnografía. El desarrollo de la etnografía nos permite establecer una relación directa con las nativas/os y con los escenarios, a través de entrevistas, observaciones, fotografías, etc. Esto posibilita exponer un relato complejo y minucioso de la realidad del juego popular, a través de las voces y vivencias de la propia población interpelada. Podemos extraer como conclusión general que, a pesar de ser un contexto rural en el que a priori podríamos pensar que los juegos populares ocuparían un lugar destacado en los hábitos lúdicos de las distintas generaciones, tanto en el ocio como en la escuela, la realidad nos muestra lo contrario, constatando la debilidad del fenómeno actualmente.es_ES
dc.description.abstract[Abstract] This research is an approach to the folk games as a cultural element in the childhood of several generations, who live in a council of A Costa da Morte. We study the game from a diachronic perspective and according to its complexity, informers, places and some elements such as the local environment, genders, values or communication channels to thereby draw a portrait of the folk games in the community. We try to adapt the investigation to the context and the phenomenon of study from an anthropological approach, relying on the use of ethnography. The development of ethnography allows us to establish a direct relationship with natives and contexts, through interviews, observations, photographs, etc. This makes possible a complex and meticulous description of the reality of folk games through the voices and experiences of the genuine population. All of that enables us to say that despite being a rural context, in which a priori folk games could occupy a remarkable position in fun routines across these different generations, both in leisure time and in school, the reality shows us the opposite, showing the currently weaknees of the phenomenon.es_ES
dc.language.isoglges_ES
dc.rightsOs titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenidoes_ES
dc.subjectJuegos populares-Galicia-Malpica de Bergantiñoses_ES
dc.subjectNiños-Ocio-Galiciaes_ES
dc.subjectEducación física-Aspecto sociológicoes_ES
dc.titleXogo popular e Educación física: unha investigación etnográfica no concello de Malpica de Bergantiñoses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesises_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem