Xogo popular e Educación física: unha investigación etnográfica no concello de Malpica de Bergantiños
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/15540Coleccións
- Teses de doutoramento [2089]
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
Xogo popular e Educación física: unha investigación etnográfica no concello de Malpica de BergantiñosAutor(es)
Director(es)
Rodríguez Romero, María MarFraguela Vale, Raúl
Data
2015Centro/Dpto/Entidade
Universidade da Coruña. Departamento de Didácticas EspecíficasResumo
[Resumo]
En esta investigación aproximámonos ao xogo popular como un elemento sociocultural
na infancia e adolescencia de varias xeracións, que conviven nun concello da Costa da
Morte. Abordamos o estudo do xogo tratando de describir o impacto e a evolución do
fenómeno desde unha perspectiva diacrónica atendendo á súa complexidade, aos
informantes, aos escenarios e a algúns elementos como a contorna, o xénero, os valores
ou e as canles de comunicación, para deste xeito trazar un retrato do xogo popular na
comunidade. Na busca por adaptarnos ao contexto e ao fenómeno de estudo, partimos
dun enfoque antropolóxico, apoiándonos no emprego da etnografía como metodoloxía.
O desenvolvemento da etnografía permítenos establecer unha relación direta coas
nativas/os e cos escenarios, a través de entrevistas, observacións, fotografías, etc. Isto
posibilita a exposición dun relato complexo e minucioso da realidade do xogo popular,
a través das voces e vivencias da propia poboación interpelada. Podemos extraer como
conclusión xeral que, malia ser un contexto rural no que a priori poderiamos pensar que
os xogos populares ocuparían un lugar destacado nos hábitos lúdicos das distintas
xeracións, tanto no lecer como na escola, a realidade nos amosa todo o contrario,
constatando a debilidade do fenómeno actualmente. [Resumen]
En esta investigación nos aproximamos al juego popular como un elemento
sociocultural en la infancia y adolescencia de varias generaciones, que conviven en un
ayuntamiento de A Costa da Morte. Abordamos el estudio del juego atendiendo a su
complejidad, a los informantes, a los escenarios y a algunos elementos como el entorno,
el género, los valores o las vías de comunicación, para de esta manera trazar un retrato
del juego popular en la comunidad. En la búsqueda por adaptarnos al contexto y al
fenómeno de estudio, partimos de un enfoque antropológico, apoyándonos en el empleo
de la etnografía. El desarrollo de la etnografía nos permite establecer una relación
directa con las nativas/os y con los escenarios, a través de entrevistas, observaciones,
fotografías, etc. Esto posibilita exponer un relato complejo y minucioso de la realidad
del juego popular, a través de las voces y vivencias de la propia población interpelada.
Podemos extraer como conclusión general que, a pesar de ser un contexto rural en el
que a priori podríamos pensar que los juegos populares ocuparían un lugar destacado en
los hábitos lúdicos de las distintas generaciones, tanto en el ocio como en la escuela, la
realidad nos muestra lo contrario, constatando la debilidad del fenómeno actualmente. [Abstract]
This research is an approach to the folk games as a cultural element in the childhood of
several generations, who live in a council of A Costa da Morte. We study the game
from a diachronic perspective and according to its complexity, informers, places and
some elements such as the local environment, genders, values or communication
channels to thereby draw a portrait of the folk games in the community. We try to adapt
the investigation to the context and the phenomenon of study from an anthropological
approach, relying on the use of ethnography. The development of ethnography allows
us to establish a direct relationship with natives and contexts, through interviews,
observations, photographs, etc. This makes possible a complex and meticulous
description of the reality of folk games through the voices and experiences of the
genuine population. All of that enables us to say that despite being a rural context, in
which a priori folk games could occupy a remarkable position in fun routines across
these different generations, both in leisure time and in school, the reality shows us the
opposite, showing the currently weaknees of the phenomenon.
Palabras chave
Juegos populares-Galicia-Malpica de Bergantiños
Niños-Ocio-Galicia
Educación física-Aspecto sociológico
Niños-Ocio-Galicia
Educación física-Aspecto sociológico
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenido