Buscar
Mostrando ítems 1-5 de 5
Preliminary design of an Initial Test of Integrated Skills within TRADILEX: an ongoing project on the validity of audiovisual translation tools in teaching English
(2021)
[Abstract] This article shows the preliminary design process for a tailor-made Initial Test of Integrated Skills (ITIS) specially adapted to the needs of TRADILEX, a project (2020-2023) funded by the Spanish Ministry of ...
Un modelo teórico-práctico: la transpodidáctica textual: usos y aplicaciones de los textos de ficción para la enseñanza y aprendizaje de lenguas
(Universidad Complutense de Madrid, 2014)
[Resumen] El objetivo principal de este artículo consiste en la presentación de un modelo teóricopráctico
que hemos denominado: “modelo de la transpodidáctica textual”. Este modelo está
basado en la elaboración y aplicación ...
Engaging Ethnic-Diverse Students: A Research Based on Culturally Responsive Teaching for Roma-Gypsy Students
(2021)
[Abstract] Intercultural Education is a key feature in the development of inclusion strategies aimed at ethnically diverse students. Transformative approaches towards learning such as Culturally Responsive Teaching (CRT) ...
El uso del translanguaging y el enfoque CLIL en educación primaria
(Universidad de Granada, 2023-01-31)
[Resumen] Este estudio de caso tiene como objetivo principal averiguar el modo en que se realizan las prácticas desde el enfoque CLIL y el uso del translanguaging en lo referente al aprendizaje de una lengua extranjera ...
Effectiveness and assessment of english production skills through audiovisual translation
(Universidad de Helsinki, 2022)
[Abstract] This article is framed within a research project based in Spain aimed at studying the use of Audiovisual Translation tools to develop communicative competences for teaching and learning English as a Foreign ...