Buscar
Mostrando ítems 1-5 de 5
The role of reception and production modalities in discourse comprehension: a study on early interactions in primary school children
(2020)
[Abstract] The aim of this work is to study the role of reception modalities (listening / reading) and production (speaking / writing) of language in child´s 3rd grade, 49 girls and 49 boys (average age: 8.2 years). We ...
Interrelación entre calidad, hábitos de sueño y ajuste escolar en adolescentes de un distrito urbano de Galicia
(2020)
[Resumen] Fundamentos:
La duración y calidad del sueño están relacionadas en los adolescentes con su estado emocional y rendimiento académico. El objetivo del estudio fue evaluar la calidad del sueño en un grupo de jóvenes ...
A Follow-Up Study of Cognitive Development in Low Risk Preterm Children
(2020)
[Abstract] The results of a longitudinal study on the cognitive development of one group of full-term and three groups of low risk preterm children with different gestational ages (GA) are presented. The 181 participants ...
Mi primer portfolio 3-7 años : guía didáctica
(Servicio Español para la Internacionalización de la Educación, 2020)
[Resumen] Esta guía pretende acercar al profesorado las posibilidades de utilización del Portfolio Europeo de Lenguas (PEL) en los primeros niveles de enseñanza (Educación Infantil y primer ciclo de Educación Primaria). ...
Differing attitudes toward Spanish sign languages in three Galician pre- and primary schools
(John Benjamins, 2020-04-30)
[Abstract] Research into multilingual communities in Europe shows parallels between spoken languages and sign languages in relation to the influence of school and family on the origin and transformation of linguistic ...