Controversia entre o ámbito dos coidados e o ámbito escolar nos centros de primeira infancia : análise en Galicia
Ver/ abrir
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/12180Coleccións
- Teses de doutoramento [2147]
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
Controversia entre o ámbito dos coidados e o ámbito escolar nos centros de primeira infancia : análise en GaliciaAutor(es)
Director(es)
Salvador González, Xabier deData
2014Centro/Dpto/Entidade
Universidade da Coruña. Departamento de Filosofía e Métodos de Investigación en EducaciónResumo
[Resumen] El trabajo pretende ofrecer algunas respuestas a la pregunta de: ¿si los cuidados estaban siendo dejados atrás en los centros de primera infancia y, precisar con base a quién o a qué, esos cuidados se quedaban atrás, priorizando un modelo más “escolar”.
La búsqueda de respuestas exigía abordar los cuidados desde dos perspectivas:
- Como trabajo especializado y remunerado realizado en un entorno público en centros específicos y a través de profesionales formados para ello.
- Como un indicador del modelo social en construcción y que niveles de justicia, equidad e igualdad trae emparejados.
A través de estas perspectivas de los cuidados, realizo un diagnóstico de los modelos de atención y cuidado de la primera infancia en Galicia, buscando elementos que den cuenta de su deriva hacia un modelo escolar.
El diagnóstico se elabora mediante análisis documental de: regulaciones, desarrollos de requisitos mínimos de los centros, legislaciones de diferentes administraciones, estadísticas y bases de datos.
El contraste y la comparación de las percepciones y los significados que los profesionales dan a las actividades de cuidado y a las escolares se trata empleando las entrevistas semi-estructuradas organizadas con los profesionales junto con las respuestas de 586 cuestionarios enviados desde centros de toda Galicia. [Resumo] Esta tese pretende ofrecer algunhas respostas á cuestión de se os coidados se están deixando atrás nos centros de primeira infancia, e precisar, con base a quen ou a que, eses coidados quedaban atrás priorizando un modelo máis “escolar”.
A procura de repostas esixía abordar os coidados dende dúas perspectivas:
- Como traballo especializado e remunerado realizado nun contorno público en centros específicos e a través de profesionais formados para iso.
- Como un indicador do modelo social en construción e que niveis de igualdade, xustiza e equidade trae aparellados.
A través destas perspectivas dos coidados, realízase unha diagnose dos modelos de atención e coidado da primeira infancia en Galicia, procurando elementos que dean conta da súa deriva cara a modelo escolar.
A diagnose elabórase a partir da análise documental de: regulacións, desenvolvemento dos requisitos mínimos dos centros, lexislacións de diferentes administracións, estatísticas e bases de datos.
O cotexo das percepcións e os significados que os profesionais dan ás actividades de coidado e ás escolares abórdase empregando as entrevistas semi-estruturadas organizadas cos profesionais xunto coas respostas obtidas de 586 cuestionarios enviados dende centros de toda Galicia. [Abstract] This thesis aims to elucidate whether "early childhood centres” are neglecting child's care and to target who and why, this care is being left behind while prioritising a more formal school model.
Two points of view were required to achieve these aims:
Definition of care as a full time specialised job undertook by qualified professionals.
Establishment of markers to identify the social model wanted and the levels of justice, equity and equality associated with the model.
Using the citizens' perspective about these points, I elucidated the early childhood attention and care model in Galicia. I did this by looking for the elements that showed the tendency towards a more formal school model.
The diagnosis is performed by the documental analysis of: regulations, development of minimal requirements, administration's legislation, statistics and databases.
Comparison and contrast of the significance given to care and formal education activities by the professionals was performed by the use of semi- structured interviews organised with the professionals as well as the answers given to 586 surveys sent to centres all around Galicia.
Palabras chave
Educación de la primera infancia
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenido