Search
Now showing items 1-10 of 25
Inequality and Individuals’ Social Networks: The Other Face of Social Capital
(2021)
[Abstract] Social capital is a controversial concept, which is used in economics as a generic
form of pro-sociality and a simple means to introduce the social context into mainstream approaches. However, the accepted view ...
Los bienes relacionales como determinante del bienestar
(Netbiblo, 2013)
The Singularities of Social Capital in Family Business: An Overview
(Cátedra de Empresa Familiar de la Universidade da Coruña, 2010)
The application of the concept of social capital to family businesses. How social relations affect family firms
Capital social, confianza y modelos de asociacionismo en España
(Universidad Autónoma de Barcelona, 2018)
[Resumen]: El presente trabajo estudia la estructura del asociacionismo en España con el objeto de
contrastar su incidencia sobre la confianza generalizada. Con este objetivo se analizan,
a partir de los datos de una ...
Individual Social Capital and Expectations of Career Advancement
(Cambridge University Press, 2024)
[Abstract] This article studies the association between the characteristics of individuals’ social networks and expectations of career advancement, including pay raises and job promotions. The literature has extensively ...
The Olson - Putnam Controversy: Some Empirical Evidence
(Economics Bulletin, 2007)
[Abstract:] This paper explores the causal link between associationism and general trust. First we study the principal components that constitute social capital. Then we contrast a structural model identifying the relations ...
Impacto social de la contaminación acústica de las infraestructuras lineales en España
(Netbiblo, 2010)
[Resumen] La contaminacion acustica forma parte importante del problema mas general de la contaminacion medioambiental en la misma medida que lo es la polucion del aire que respiramos o de los alimentos que ingerimos. Sin ...
Mercados de creencias versus hipótesis de la secularización: aspectos positivos y normativos
(Asociación Internacional de Economía Aplicada (ASEPELT), 2005)
[Resumen:] En el presente trabajo se aborda la dimensión objetiva del hecho religioso con la metodología propia del análisis económico, poniendo en cuestión las derivaciones de la tradicional hipótesis de la secularización, ...
Identification, sympathy and football demand
(Asociación Cuadernos de Economía, 2012)
[Abstract:] This present work analyzes the effects derived from sympathy and identification links between fans and clubs in sports demand, at the same time considering psychosociological factors which affect the willingness ...