Search
Now showing items 1-10 of 63
Implementing Neuromarketing in the Enterprise: Factors That Impact the Adoption of Neuromarketing in Major Spanish Corporations
(Frontiers Media S.A., 2020)
[Abstract]: Technological advances in the field of neuroscience have generally been well-received in the entertainment and advertising industries, where there are great commercial benefits linked to knowing the most intimate ...
Data Envelopment Analysis (DEA) for Measuring the Efficiency of the Hotel Industry in Ecuador
(MDPI AG, 2020)
[Abstract]: The level of contribution of the hotel industry depends on different factors of production that they use in the provision of their services The way they use these factors of production will allow them to act ...
Audiencias participativas en las radio televisiones públicas europeas de España, Francia y Portugal. ¿Medios comprometidos con la sociedad?
(Asociación Desarrollo y Comunicación, 2021)
[Resumen] En el sector audiovisual, la irrupción de las tecnologías de la información y comunicación ha provocado cambios importantes en los modelos de negocio. La oferta
de contenidos ha evolucionado y se ha adaptado al ...
Traveler Segmentation Through Instagram Fashion Influencers. Mirror Tourist as a New Segment Consumer Group
(Elsevier, 2024)
[Abstract] Influencer marketing is an increasingly significant research topic, but there is a research gap when it comes to utilizing data from social media influencers' online community to identify novel consumer groups ...
Las radiotelevisiones públicas europeas en el entorno web
(2018)
[Resumen]: Introducción. Las radiotelevisiones públicas se han tenido que adaptar a nuevos escenarios donde internet se ha posicionado como la plataforma fundamental para informar, comunicar y difundir contenidos a sus ...
Herramientas de marketing digital para reorientar la actividad de las oficinas de turismo de Galicia a raíz del COVID-19
(Universidad de Santiago de Compostela, 2021)
[Resumen] La irrupción del marketing digital en el sector turístico ha sido esencial en la evolución y mejora de su actividad simplificando muchos de los procesos propios de la mercadotecnia tradicional. Desde la declaración ...
The demographic environment: Notes on eight economic, social and cultural threats
(Colegio de Economistas de La Coruña, 2018)
[Abstract]: This article aims to highlight eight implications presented by the demographic
environment in the economic, social and cultural fields. More specifically, we will deal
with how the ageing of the population, ...
Estrategias de comunicación y marketing de marcas de lujo y fast fashion durante la crisis del COVID-19
(Universidad Andina Simón Bolívar, 2022)
[Resumen] El presente artículo realiza un estado del arte sobre las estrategias de comunicación y marketing que las marcas de moda han llevado a cabo durante el período de confinamiento por la pandemia del COVID-19. Para ...
El turismo cultural en el ecosistema transmedia
(Media XXI, 2021)