Browsing by Author "Díaz-Freire, Fátima M."
Now showing items 1-7 of 7
-
COVID-19 Lockdown: Key Factors in Citizens’ Stress
Rodríguez, Susana; Valle, Antonio; Piñeiro, Isabel; González-Suárez, Rocío; Díaz-Freire, Fátima M.; Vieites, Tania (2021)[Abstract] Background: Confinement due to COVID-19 can have a short‐ and long-term impact on mental health (increased levels of stress and anxiety and emotional upheaval) and on people’s quality of life. Knowing what factors ... -
Effects of a homework implementation method (MITCA) on school engagement
Vieites, Tania; Díaz-Freire, Fátima M.; Rodríguez, Susana; Rodríguez-Llorente, Carolina; Valle, Antonio (Springer, 2023-09-14)[Abstract] MITCA (homework implementation method) was born with the purpose of turning homework into an educational resource capable of improving the self-regulation of learning and the school engagement of students. In ... -
Effects of a homework implementation method (MITCA) on self-regulation of learning
Vieites, Tania; Gonida, Eleftheria N.; Díaz-Freire, Fátima M.; Rodríguez, Susana; Valle, Antonio (Springer, 2024-02-16)[Abstract] The MITCA method (Homework Implementation Method) was developed with the purpose of turning homework into an educational resource capable of improving students’ self-regulated learning and school engagement. In ... -
MITCA: incidencia de la versión informatizada sobre el compromiso y la autorregulación en Educación Primaria
Díaz-Freire, Fátima M. (2024)[Resumen] El Método de Implementación de Tareas para Casa (MITCA; Valle y Rodríguez, 2020) ha demostrado ser una propuesta eficaz para la prescripción de tareas escolares de calidad en los últimos dos cursos de Educación ... -
Reseña del libro: Fondos de conocimiento fam iliar e intervención educativa
Díaz-Freire, Fátima M. (Servizo de Publicacións, Universidade da Coruña, 2023-07-01)Fondos de conocimiento familiar e intervención educativa: Comprender las circunstancias sociohistóricas de los estudiantes examina y pone de relieve la necesidad de que los centros escolares tengan en cuenta el entorno ... -
Self-Regulation and Students Well-Being: A Systematic Review 2010–2020
Rodríguez, Susana; González-Suárez, Rocío; Vieites, Tania; Piñeiro, Isabel; Díaz-Freire, Fátima M. (2022)[Abstract] In recent years, there has been particular interest in studying the relationship between student self-regulation and variables such as students’ well-being, satisfaction, and school engagement. Although in other ... -
Tiempo y gestión del tiempo en la realización de los deberes escolares
Piñeiro, Isabel; Díaz-Freire, Fátima M.; Tuero Herrero, Ellián (Universidade de Santiago de Compostela, 2021)[Resumen] Lo que se pretende con este trabajo es identificar los distintos perfiles de estudiantes, teniendo en cuenta la cantidad de tiempo que los estudiantes dedican a la realización de los deberes de los prescritos por ...