Browsing by Author "González-Neira, Ana"
Now showing items 21-33 of 33
-
Perception of Journalistic Content Printed on Paper and on an iPad Case Study: La Voz de Galicia
Sanjuán Pérez, Antonio; Nozal, Teresa; González-Neira, Ana (IGI Global, 2014)[ABSTRACT]: The introduction of digital tablets and the reduction in their price has meant that the newspaper publishing market has had to adapt itself to a new medium with a heretofore unseen different concept of design ... -
Politainment on Twitter: engagement in the spanish legislative elections of april 2019
Berrocal-Gonzalo, Salomé; Zamora-Martínez, Patricia; González-Neira, Ana (Cogitatio Press, 2023)[Abstract]: The mediatisation of politics is based on the logic of spectacle. Politainment defines the phenomenon in which political information is trivialised by the hybrid narratives in which it is included and its ... -
Preferencias televisivas de la audiencia española (2005-2019): programas, formatos y cadenas
González-Neira, Ana; Quintas-Froufe, Natalia (Universidad Complutense de Madrid, 2020)[Resumen] En los últimos quince años el sector audiovisual español ha sufrido grandes transformaciones derivadas del nacimiento de nuevos canales generalistas como Cuatro (2005) y La Sexta (2006), el apagón analógico y el ... -
La prensa creada por el exilio republicano
González-Neira, Ana (Ministerio de Justicia, 2019)[Resumen] La diáspora republicana constituyó una realidad única en la historia de Europa debido a sus amplísimas manifestaciones culturales. En este trabajo se aborda un breve resumen de una de las etapas más ocultas de ... -
Proxecto de Aprendizaxe e Servizo #quecorraelaire
González-Neira, Ana (2021) -
Revisión del concepto de televisión social y sus audiencias
González-Neira, Ana; Quintas-Froufe, Natalia (AIMC, Asociación para la Investigación de Medios de Comunicación, 2015)[Resumen]: En un contexto mediático tan cambiante, se hace necesario abordar las nuevas realidades de la televisión social y la audiencia social desde un punto de vista más teórico. En este capítulo se realizará un repaso ... -
Spanish Audience Interest in Televised Politics: from electoral debates to politainment
Quintas-Froufe, Natalia; González-Neira, Ana; Conde Vázquez, Erica (Universidad de Navarra, 2020)[Abstract]Televised politics have become an essential focal point in the planning of the electoral campaigns of any political party. Television is the main source of information during electoral processes and politainment ... -
La televisión más allá de la televisión: YouTube y los canales autonómicos
González-Neira, Ana; Fiaño Salinas, Carlota (Universidad CEU San Pablo, 2023)Los canales de televisión lineal se han visto obligados a replantear su estrategia de difusión ante la llegada de nuevos actores emisores. Esta investigación aborda el estudio de la oferta y consumo de vídeos en YouTube ... -
Televisión social, su potencial como medio publicitario en el mercado español
Quintas-Froufe, Natalia; González-Neira, Ana (Fundación Telefónica, 2014)[Resumen]: La televisión social, surgida de la interacción de las redes sociales y los contenidos televisivos, abre nuevas posibilidades para el desarrollo de estrategias publicitarias. El objetivo de este artículo es ... -
The communication strategy developed on Twitter to promote a mockumentary: "Operación Palace"
Quintas-Froufe, Natalia; González-Neira, Ana; Díaz-González, María-Jesús (Universidad de La Laguna, 2015)[Abstract]: Introduction. This article analyses the strategy developed on Twitter to promote the prime-time premiere in the Spanish TV network La Sexta of the controversial TV programme El especial 23F: Operación Palace ... -
The perceived value of videos in newspapers on iPad
Nozal, Teresa; González-Neira, Ana; Sanjuán Pérez, Antonio (OberCom, 2015)(Abstract) This work sets out to analyse the perceived value of the videos inserted in paid-for editions of tablet newspapers. It is a qualitative investigation centred on a user profile defined by two parameters: regular ... -
Twitter, la televisión y la audiencia social. ¿Por qué triunfa un espacio en la audiencia social?
González-Neira, Ana; Quintas-Froufe, Natalia (2014-01)La incorporación de las redes sociales a los tradicionales medios de comunicación ha alterado el ecosistema mediático. En el caso de la televisión, estas transformaciones han dado pie al nacimiento de un nuevo modo de ... -
Virus on the screen: consumption habits of the television audience in Spain and Italy (2019-2022)
González-Neira, Ana; Quintas-Froufe, Natalia; Scaglioni, Massimo (Universidad de Alicante, Departamento de Comunicación y Psicología Social, 2023)[Abstract]: The effects of the pandemic affect multiple areas of our lives, including those related to the media. In the television field, the pandemic came at a time of great transformation in the sector. After more than ...