Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación
  • REV - RGPPE - Vol. 18 (1), (2010)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación
  • REV - RGPPE - Vol. 18 (1), (2010)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mejorar las actitudes hacia las matemáticas

Thumbnail
View/Open
RGP 18_1 2010 art 2.pdf (242.0Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/8408
Collections
  • REV - RGPPE - Vol. 18 (1), (2010) [15]
Metadata
Show full item record
Title
Mejorar las actitudes hacia las matemáticas
Author(s)
Mato-Vázquez, Dorinda
Date
2010
Citation
Revista galego-portuguesa de psicoloxía e educación, 2010, 18/1: 19-32. ISSN: 1138-1663
Abstract
[Resumen] Este trabajo se elabora a partir de las investigaciones llevadas a cabo por Muñoz y Mato (2008) y Mato y de la Torre (2009) en las que se evalúan las actitudes y el rendimiento en Matemáticas. Con su realización se pretende aportar pautas de actuación que puedan guiar el proceso de intervención psicopedagógica para la mejora de las actitudes hacia esta asignatura.Las ideas aquí aportadas pueden ser relevantes, tanto en la formación del profesorado como en la del alumnado, pudiendo servir en la enseñanza de estrategias, en la instrucción, en las metodologías a emplear y, sobre todo, en el plano emocional y afectivo.
 
[Abstract] This essay is base don researches in students ́attitude and academic achievement in the field of Mathematics. These researches have done by profesors Muñoz and Mato (2008) and Mato and de la Torre in (2009). Its aim is to standardize psicopedagogic intervention in order to improve the students ́attitudes toward the subject.The reflected ideas may help teachers and students ́training as well as may provide some teaching strategies and methodologies. At the same time they may help students on an emotional level.
 
Keywords
Actitudes
Matemáticas
Mejora
Profesor
Attitudes
Mathematics
Improvement
Teacher
 
ISSN
1138-1663

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback