Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Lenguaje y textos
  • REV - LYT - Nº 23, 2005
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Lenguaje y textos
  • REV - LYT - Nº 23, 2005
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Procesos psicolingüísticos implicados en la adquisición del inglés en el contexto de la enseñanza primaria

Thumbnail
View/Open
LYT_23_2005_art_8.pdf (2.068Mb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/8240
Collections
  • REV - LYT - Nº 23, 2005 [15]
Metadata
Show full item record
Title
Procesos psicolingüísticos implicados en la adquisición del inglés en el contexto de la enseñanza primaria
Author(s)
Torras i Cherta, María Rosa
Date
2005
Citation
Lenguaje y textos, 2005, 23: 89-111. ISSN: 1133-4770
Abstract
[Resumen] Este estudio analiza la producción escrita en inglés de alumnos de la Escuela Primaria (cursos 3°, 4°, 5° Y 6°). El análisis de los datos muestra que mientras los alumnos de los dos primeros cursos limitan su producción a listas de voca- bulario y rutinas o fórmulas memorizadas, los alumnos de 5° y 6° empiezan a utilizar un número limitado de estructuras sintácticas aunque sin mostrar un control creativo de la sintaxis. Unfenómeno a destacar es el uso de segmentos fragmentarios de estructuras practicadas en clase que combinan formando cláusulas idiosincráticas.
 
[Abstract] The present study explores the early written production in English of primary schoollearners (3"', 4''', 5"' anf 6'" grades). The analysis of the data shows that there is a growth over the four years from the use of isolated words and memo- rized classroom routines to the use of several syntactic patterns. The characte- ristics of the written data reveal that learners, rather than relying on analysis and rule, use memorizedformulas and patterns learnt as chunks. Learners may also segment parts of practised classroom patterns and re-combine them to form idiosincratic clauses
 
Keywords
Aprendizaje
Lengua extranjera
Inglés
Escuela primaria
Lenguaje memorizado
Foreign language
Learning
English
Primary school
Chunks
 
ISSN
1133-4770

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback