A crise da civilización labrega: sistema escolar e despoboación
Ver/Abrir
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/7800Colecciones
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemTítulo
A crise da civilización labrega: sistema escolar e despoboaciónAutor(es)
Fecha
2005Cita bibliográfica
Sarmiento Anuario galego de historia da educación, 2005, 9: 51-60. ISSN: 1138-5863
Resumen
[Resumo] Galicia tivo durante moitos anos altos índices de poboación activa no mundo
rural. Na actualidade, o envellecemento da poboación e o descenso da natalidade poñen
de manifesto que estamos asistindo a unha grave crise da civilización labrega. Un dos moi-
tos factores que contribuíron a esta crise foi o abandono das escolas rurais, a súa substi-
tución polos grupos escolares das vilas e, en xeral, o pobre nivel de escolarización dos
labregos durante o franquismo. Esta situación esixe unha urxente planificación do territorio,
unha maior sensibilidade social da escola democrática, unha mellor cualificación profesio-
nal dos que opten por vivir nas zonas rurais, e tamén equipos e centros universitarios de
investigación e iniciativas empresarais que axuden a poñer en marcha alternativas imaxi-
nativas a prol dunha agricultura galega de calidade. [Abstract] For many years the rural areas of Galicia counted large numbers of people in
the active labour force. At the present time, the aging population and the drop in the birth
rate have shed light on the serious crisis affecting rural civilisation. One of the many factors
that has contributed to this crisis was the closing of the rural schools, which were replaced
by educational centres in the towns and cities and, in general, the poor school attendance
of the children of farm workers during Franco’s regime. This situation requires that urgent
attention be paid to town planning in addition to increasing social awareness as regards
democratic education. Also needed is to improve the qualifications of professionals who cho-
ose to live in rural areas as well as to promote research teams and University centres and
business initiatives that will help implement creative alternatives for the children of a quality
agricultural world.
Palabras clave
Civilización labrega
Escolarización
Dominación simbólica
Agricultura de calidade
Capitalismo
Democracia
Rural civilisation
Schooling
Symbolic control
Quality agriculture
Capitalism
Democracy
Escolarización
Dominación simbólica
Agricultura de calidade
Capitalismo
Democracia
Rural civilisation
Schooling
Symbolic control
Quality agriculture
Capitalism
Democracy
ISSN
1138-5863