Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Sarmiento
  • REV - Sarmiento - Nº 02, 1998
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Sarmiento
  • REV - Sarmiento - Nº 02, 1998
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A situación da lingua galega no ensino no primeiro tercio do século XX

Thumbnail
View/Open
SAR_2_1998_art-8.pdf (1.061Mb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/7719
Collections
  • REV - Sarmiento - Nº 02, 1998 [12]
Metadata
Show full item record
Title
A situación da lingua galega no ensino no primeiro tercio do século XX
Author(s)
Rivas Barrós, Sabela
Date
1998
Citation
Sarmiento Anuario galego de historia da educación, 1998, 2: 203-215. ISSN: 1138-5863
Abstract
[Resumo] o obxectivo deste traballo consiste en abordar o estudio da situación na que se atopaba a lin- gua galega no sistema educativo no primeiro tercio do século XX. En primeiro lugar, preséntanse unha serie de valoracións críticas desta situación leitas desde o movemento galeguista. Tamén presentamos os argumentos esgrimidos polo galeguismo na delensa do ensino como lactor importante de transmisión e adquisición de competencia e pautas de comportamento lingüístico. Finalmente, describimos a posi- ción do prolesorado ante a normalización lingüística para o ensino.
 
[Abstract] The purpose 01 this article is to examine the study 01 the situation 01 the Galician language in the school system during the first third of the XXth century. We first present a series 01 critical reviews 01 this situation by the Pro-Galician movement. Also discussed are the arguments given y the Pro-Gali- cian movement in delense 01 education as an important factor in transmitting and acquiring competence and linguistic behavioral patterns. Lastly there is a description 01 the position 01 the teaching staft on lin- guistic standardization in education.
 
ISSN
1138-5863

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback