Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Sarmiento
  • REV - Sarmiento - Nº 01, 1997
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Sarmiento
  • REV - Sarmiento - Nº 01, 1997
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sobre as orixes da educación pública contemporánea. De J.J. Rousseau a Napoléon Bonaparte: ideoloxía, nación, estado

Thumbnail
View/Open
SAR_1_1997_art-9.pdf (1.368Mb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/7702
Collections
  • REV - Sarmiento - Nº 01, 1997 [13]
Metadata
Show full item record
Title
Sobre as orixes da educación pública contemporánea. De J.J. Rousseau a Napoléon Bonaparte: ideoloxía, nación, estado
Author(s)
Barreiro Rodríguez, Herminio
Date
1997
Citation
Sarmiento Anuario galego de histoira da educación, 1997, 1: 181-196. ISSN: 1138-5863
Abstract
[Resumo] Despois dunha breve digresión sobre os conceptos de educación e instrucción, estúdianse as orixes teóricas e textuais da educación pública. As primeiras relerencias serán as doutrinas pedagóxicas de Comenio e Locke, abrindo, dalgún xeito, a modernidade. Máis tarde, Rousseau, na teoría, e Napoleón Bonaparte, na práctica, establecen os perfís delinitivos da educación pública contemporánea, a través do mundo das ideas e dos conceptos de Nación e Estado.
 
[Abstract] Alter a briel discussion 01 the concepts 01 education and teaching, the origins, both theoretical and textual are examined. The lirst relerences are the pedagogical doctrines 01 Comenio and Locke, which to some extent, opened the way to the modern era. Later, it was the theory 01 Rousseau and the practical application 01 Napoleon Bonaparte, who established the Iramework 01 contemporary public education through the world of ideas and the concepts 01 Nation and Sta te.
 
ISSN
1138-5863

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback