Innovación en museos: museo y comunidad en la oferta al turismo cultural

Ver/Abrir
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/7679Colecciones
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemTítulo
Innovación en museos: museo y comunidad en la oferta al turismo culturalAutor(es)
Fecha
2008Cita bibliográfica
ROTUR Revista de ocio y turismo, 2008, 1: 87-101. ISSN: 1888-6884
Resumen
[Resumo] O presente artigo aborda a temática do museo (local ou rexional) e a súa incidencia nunha
oferta de calidade para o turismo cultural, por medio da cal os potenciais visitantes sexan atra-
ídos por servizos e produtos verdadeiramente representativos da cultura local e lles ofreza
interactuar directamente cos seus creadores. Para logralo, a estratexia principal do museo con-
sistiría en establecer unha nova relación coa comunidade no seo de que se insire para involu-
crala como aliada e como socia na proposta dunha oferta diversificada que destacase pola súa
singularidade e autenticidade. Isto posibilitaría, por unha banda, que os membros da comuni-
dade que posúen os coñecementos tradicionais se beneficiasen empregando de forma res-
ponsable os seus propios recursos patrimoniais para mellorar a súa calidade de vida, e, pola
outra, que o museo obtivese novos ingresos e dinamizase a súa oferta cultural. Preséntase
como caso de estudo o Museo de Cultura Popular en Costa Rica. [Resumen] El presente artículo aborda la temática del museo (local o regional) y su incidencia en una ofer-
ta de calidad para el turismo cultural, por medio del cual los potenciales visitantes sean atraí-
dos por servicios y productos verdaderamente representativos de la cultura local, y puedan
interactuar directamente con sus creadores. Para lograrlo la estrategia principal del museo
consiste en establecer una nueva relación con la comunidad para involucrarla como aliada y
como socia en la propuesta de una oferta diversificada que se destaca por su singularidad y
autenticidad. Esto posibilita que los miembros de la comunidad que poseen los conocimien-
tos tradicionales se beneficien utilizando en forma responsable sus propios recursos patrimo-
niales para mejorar su calidad de vida, y al museo obtener nuevos ingresos y dinamizar su ofer-
ta cultural. Se presenta como caso de estudio el Museo de Cultura Popular en Costa Rica. [Abstract] This article addresses the subject of museums (local or regional) and their impact on a quality
offer for cultural tourism, whereby potential visitors are attracted by services and products that
are truly representative of the local culture, and may interact directly with the creators. In order
to do so, the main strategy of museums consists of establishing a new relationship with the com-
munity, in order to get it involved as an ally and a partner in proposing a diversified offer that
stands out for its singularity and authenticity. This makes it possible for those members of the
community who have traditional knowledge to benefit, by responsibly using their own heritage
resources to improve their quality of life, and for museums to obtain new revenue and revitalise
their cultural offer. As a case study, we analyse the Museum of Popular Culture in Costa Rica.
Palabras clave
Museo
Comunidad
Recursos patrimoniales
Sostenibilidad
Calidad
Museum
Community
Heritage resources
Sustainability
Quality
Comunidad
Recursos patrimoniales
Sostenibilidad
Calidad
Museum
Community
Heritage resources
Sustainability
Quality
ISSN
1888-6884