Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación
  • REV - RGPPE - Vol. 17, (2009)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación
  • REV - RGPPE - Vol. 17, (2009)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Inteligencia emocional y rendimiento académico en estudiantes de enseñanza secundaria. Diferencias de género

Thumbnail
View/Open
RGP_17_art_19.pdf (199.9Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/7623
Collections
  • REV - RGPPE - Vol. 17, (2009) [23]
Metadata
Show full item record
Title
Inteligencia emocional y rendimiento académico en estudiantes de enseñanza secundaria. Diferencias de género
Author(s)
Otero Martínez, Carmen
Martín López, Eva
León del Barco, Benito
Vicente Castro, Florencio
Date
2009
Citation
Revista galego-portuguesa de psicoloxía e educación, 2009, 17: 275-284. ISSN: 1138-1663
Abstract
[Resumen] Con nuestro estudio pretendemos encontrar relaciones entre la inteligencia emocional y el rendimiento académico con una muestra de 344 alumnos de entre 14 y 16 años de edad (1º y 2º ESO). Hemos utilizado para evaluar la inteli- gencia emocional medidas de autoinforme, concretamente el TMMS-24 (Trait Meta Mood Scale) y para el rendimiento académico hemos utilizado no sólo medidas globales como la nota media y el número de suspensos, también la calificación en cada una de las materias básicas de la ESO: Matemáticas, Lengua, Inglés, Ciencias Sociales y Ciencias Naturales. Por último, debido a que existen diferencias en inte- ligencia emocional asociadas al género, supo- nemos que las correlaciones entre el rendimien- to escolar e inteligencia emocional serán dife- rentes entre chicos y chicas.
 
[Abstract] Our study aims to find relationships bet- ween emotional intelligence and academic performance with a sample of 344 students between 14 and 16 years of age (1st and 2nd ESO). We used self-report measures to assess emotional intelligence, namely TMMS-24 (Trait Meta Mood Scale) and for the academic performance measures we have used not only the global average and the number of failures, but the grades in each of the core subjects of the ESO: Mathematics, Language, English, Social Sciences and Natural Sciences. Finally, due to differences in emotional intelligence related to gender, we assume that the correla- tions between school performance and emo- tional intelligence are different between boys and girls.
 
Keywords
Inteligencia emocional
Rendimiento académico
Género
Emotional intelligence
Academic performance
Gender
 
ISSN
1138-1663

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback