Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación
  • REV - RGPPE - Vol. 17, (2009)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación
  • REV - RGPPE - Vol. 17, (2009)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Un modelo creativo para la toma de decisiones en orientación profesional universitaria

Thumbnail
View/Open
RGP_17_art_4.pdf (154.3Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/7620
Collections
  • REV - RGPPE - Vol. 17, (2009) [23]
Metadata
Show full item record
Title
Un modelo creativo para la toma de decisiones en orientación profesional universitaria
Author(s)
Jiménez Vivas, Amparo
Date
2009
Citation
Revista galego-portuguesa de psicoloxía e educación, 2009, 17: 49-57. ISSN: 1138-1663
Abstract
[Resumen] El artículo describe una estrategia concre- ta de orientación profesional en el contexto universitario. Se propone una metodología que, partiendo de técnicas creativas de comu- nicación, ayuda al sujeto a tomar decisiones sobre su futuro profesional analizando exhaustivamente las variables que inciden en la decisión. Para ello se describen los objeti- vos de la actividad, las técnicas que la apoyan, los roles y actividades a desarrollar tanto por el profesor como por los alumnos, la secuen- ciación de las tareas y la evaluación de la experiencia. Entendemos que esta experiencia es rele- vante ya que sitúa al sujeto en un papel activo y creativo en la toma de decisiones. Al mismo tiempo, es generalizable a otros contextos y alumnos.
 
[Abstract] The article describes a specific strategy for vocational guidance in the university con- text. It is proposed that a methodology, based on creative techniques of communication, helps the subject to make decisions about his future career thoroughly analyze the variables that influence the decision. For this purpose we describe the objective of the activity, the technical support, the roles and activities to develop both the teacher as the students, the sequencing of the tasks and the evaluation of the experience. We understand that this expe- rience is relevant because it places the subject in a creative and active role in decision- making. At the same time, it is generalizable to other contexts and students.
 
Keywords
Orientación profesional
Asesoramiento vocacional
Educación superior
Planificación docente
Professional counselling
Vocational guidance
Higher education
Teaching planning
 
ISSN
1138-1663

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback