Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación
  • REV - RGPPE - Vol. 16, (2008)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación
  • REV - RGPPE - Vol. 16, (2008)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Análisis de la potencial optimización de las estructuras cognitivas a través del Programa de enriquecimiento de las aptitudes cognitivas y emocionales

Thumbnail
View/Open
RGP_16_art_6.pdf (163.0Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/7609
Collections
  • REV - RGPPE - Vol. 16, (2008) [15]
Metadata
Show full item record
Title
Análisis de la potencial optimización de las estructuras cognitivas a través del Programa de enriquecimiento de las aptitudes cognitivas y emocionales
Author(s)
López González, Laura
Date
2008
Citation
Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación, 2008, 16: 97-110. ISSN: 1138-1663
Abstract
[Resumen] El Programa de Enriquecimiento de las Aptitudes Cognitivas y Emocionales (PE@CE) es el primer programa que está constituido por programas de desarrollo cog- nitivo y programas de desarrollo emocional. El PE@CE integra 3 módulos: inteligencia emocional, mecanismos cognitivos básicos y psicomotricidad. El PE@CE está dirigido a niños de 6 años de edad del primer curso de Educación Primaria. El grupo experimental estuvo constituido por 5 grupos con un total de 82 Ss y el grupo control estuvo formado por 7 grupos con un total de 142 Ss. Los pro- fesores aplicaron 168 actividades del progra- ma a lo largo de un curso escolar y los inves- tigadores realizaron un total de 28 visitas a cada centro. Se aplicaron tanto al GE como al GC las siguientes pruebas: el Raven, el PAI y el BAPAE-1.
 
[Abstract] The Program of Enrichment of the Cognitive and Emotional Aptitudes (PECE@) is the first program that it is composed of pro- grams of cognitive and emotional develop- ment. The PECE@ is integrated in 3 modules: emotional intelligence, cognitive basic mechanisms and psycho-mobility. The PECE@ was applied in children of 6 years of the first course of Primary Education. The experimental group was composed of five groups with 82 participants. The control group was composed of seven groups with 142 participants. Teachers applied 168 activi- ties to the program during a school year and the researchers realized a whole of 28 visits to every center. Three tests were applied to the experimental group and control group: Raven, PAI and Bapae-1.
 
Keywords
Desarrollo
Modificación
Entrenamiento
Enriquecimiento
Improvement
Modify
Training
Enrichment
 
ISSN
1138-1663

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback