Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • AmbientalMENTEsustentable
  • REV - AS - Nº 07, (xaneiro - xuño 2009)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • AmbientalMENTEsustentable
  • REV - AS - Nº 07, (xaneiro - xuño 2009)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Publicidade, educación ambiental e quentamento global

Thumbnail
View/Open
AS_7_2009_art_7.pdf (2.890Mb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/7391
Collections
  • REV - AS - Nº 07, (xaneiro - xuño 2009) [13]
Metadata
Show full item record
Title
Publicidade, educación ambiental e quentamento global
Author(s)
Pedrós Pérez, Gerardo
Martínez Jiménez, Pilar
Date
2009
Citation
Ambientalmente Sustentable, 2009, 7: 127-143. ISSN: 1887-2417
Abstract
[Resumo] Preséntase como estratexia para reducir as emisións de gases de efecto invernadoiro o fomento dunha publicidade responsable fronte ao cambio climático. Recóllense as posibles conexións entre a educación ambiental e a publicidade e as estratexias que deben seguirse na aula. Faise unha análise da denominada publicidade ecolóxica. Propóñense códigos de boas prácticas na publicidade de automóbiles e transporte aéreo en relación co cambio climático e o aforro enerxético. Formúlase a creación dun observatorio da publicidade e o cambio climático.
 
[Abstract] Introducing as a strategy to reduce emissions of greenhouse gases an advertisement promoting responsible climate change. Lists the possible links between environmental education and publicity, and strategies to follow in the classroom. An analysis is made of the so-called eco-advertising. Proposed code as of good practices in the advertising of cars and air transport in relation to climate change and energy saving. It proposes the creation of an Observatory of Advertising and Climate Change.
 
Keywords
Cambio climático
Educaicón ambiental
Publicidade e medio
Códigos de boas prácticas na publicidade
Observatoria de publicidade
Climate change
Environmental education
Advertising campaign and environment
Good practices advertising
Advertising observatory
 
ISSN
1887-2417

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback